Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rallemullen
#107498
Nogen der har erfaringer med at handle hos Kontorlinien.dk - eller har hørt noget..
Af JØA
#107597
Jeg hægter mig lige på her - De har nemlig Samsung 55C8705 til 21.500 :o
Af trykkertor
#107621
Jeg hægter mig osse på.
De har generelt lavere pris på det meste.
Men siden virker til at være meget "useriøs", og de har væren E-mærket, eller noen tilbagemeldinger.

Spooky.
Hvem tør være først til at handle med dem?
Af duhl2
#107633
Blev selv hvisket i ørene at de var meget konkurrencedygtige og gik med på prisbølgen opad fordi et produkt er efterspurgt og derved kan presses op i pris.
Har nu handlet hos dem og deres service er super.

Vil klart anbefale dem, da andre forhandlere til tider er tøvende hvis der er spørgsmål og mangler efter salget, det har jeg ikke oplevet her.

3D brillerne manglede ved levering og de er sendt asap til min 63" 3D tv.

Kiggede selv på 55" Samsung 3d men endte op med Plasma til under en tusse mere.
Af Cutter
#107639
Jeg ville aldrig handle hos dem,,!

Læs hvad de skriver under deres "Salgs- og leveringsbetingelser."

Reklamationer:
Reklamationer skal fremsendes senest 14 dage efter modtagelse af varen. (Hvad snakker de om??? Hvad er der blevet af de 2års Reklamationsret???) Returnering eller ombytning kan kun ske efter forudgående aftale med vores ekspedition vedlagt vores returnummer. Varen skal leveres tilbage i original emballage og vedlægges returnummer. Alle varer skal sendes til vores lageradresse (Lundagervej 21, 8722 Hedensted) Emballagen må ikke være beskadiget samt mærket af kundens mærker. (Må emballagen ikke brydes/åbnes?? Det er der sgu ikke noget der hedder, hvis det har med reklamationer at gøre!!)



Returvarer:
Indkøbte varer kan byttes indenfor 14 dage, efter forudgående aftale med vores ekspedition. Skaffevarer eller varer der bliver fremstillet efter eget ønske kan ikke tilbage leveres. Varer der sendes retur, skal sendes i ikke anbrudt original emballage. (Igen,,,det må de ikke skrive!) Alle returvarer skaL være påhæftet synligt returnummer.
Der betales et gebyr som for tiden udgør 10% af varens pris før evt. rabat. Varen leveres til vores lageradresse som er
Lundagervej 21, 8722 Hedensted, tilbage levering af disse varer skal ske for egen regning. (Igen igen,,,det skal ikke koste dig en krone, at sende varen retur, det hæfter butikken for! Hvis altså der er noget i vejen med varen.)


De skriver også;
Varer er Kontorlinien.dk ejendom indtil hele fakturaen er betalt. Kontorlinien.dk forbeholder sig ret til at afhente varen hvis fakturaen ikke bliver betalt til aftalt tid. (Det er jeg ret så sikker på at de IKKE må!)


Nederst på siden står der;
Alle priser i Kontorlinien.dk - på web-adressen http://www. Kontorlinien.dk - er ex. Moms. (Men er der ikke noget med at de SKAL skrive det på!?)



Link til siden;
http://kontorlinien-pub.webmercs.com/Ko ... px?q=c_522

RETTET,,,
Senest rettet af Cutter 19. jul 2010, 11:59, rettet i alt 1 gang.
Af Gavin
#107647
Kender ikke butikken, men de må da ha været hurtige til at få cvr nr. ind, hvis det ikke var der da du skrev overstående.

CVR NR: 13503044.
Af Cutter
#107648
hehe,,,ok den tager jeg på mig ;)

Men den side virker altså lidt suspect,,,
Af Rallemullen
#107649
Cutter skrev:Jeg ville aldrig handle hos dem,,!

Læs hvad de skriver under deres "Salgs- og leveringsbetingelser."

Reklamationer:
Reklamationer skal fremsendes senest 14 dage efter modtagelse af varen. (Hvad snakker de om??? Hvad er der blevet af de 2års Reklamationsret???) Returnering eller ombytning kan kun ske efter forudgående aftale med vores ekspedition vedlagt vores returnummer. Varen skal leveres tilbage i original emballage og vedlægges returnummer. Alle varer skal sendes til vores lageradresse (Lundagervej 21, 8722 Hedensted) Emballagen må ikke være beskadiget samt mærket af kundens mærker. (Må emballagen ikke brydes/åbnes?? Det er der sgu ikke noget der hedder, hvis det har med reklamationer at gøre!!)



Returvarer:
Indkøbte varer kan byttes indenfor 14 dage, efter forudgående aftale med vores ekspedition. Skaffevarer eller varer der bliver fremstillet efter eget ønske kan ikke tilbage leveres. Varer der sendes retur, skal sendes i ikke anbrudt original emballage. (Igen,,,det må de ikke skrive!) Alle returvarer skaL være påhæftet synligt returnummer.
Der betales et gebyr som for tiden udgør 10% af varens pris før evt. rabat. Varen leveres til vores lageradresse som er
Lundagervej 21, 8722 Hedensted, tilbage levering af disse varer skal ske for egen regning. (Igen igen,,,det skal ikke koste dig en krone, at sende varen retur, det hæfter butikken for! Hvis altså der er noget i vejen med varen.)


De skriver også;
Varer er Kontorlinien.dk ejendom indtil hele fakturaen er betalt. Kontorlinien.dk forbeholder sig ret til at afhente varen hvis fakturaen ikke bliver betalt til aftalt tid. (Det er jeg ret så sikker på at de IKKE må!)


Nederst på siden står der;
Alle priser i Kontorlinien.dk - på web-adressen http://www. Kontorlinien.dk - er ex. Moms. (Men er der ikke noget med at de SKAL skrive det på!?)


CVR NR.,,,,,?? MANGLER!!! Køb ikke noget der fra !:(


Link til siden;
http://kontorlinien-pub.webmercs.com/Ko ... px?q=c_522
Puha, for et surt opstød :)

Vedr. emballagen så er det helt normalt at webshops skriver at emballagen ikke må være beskadiget, altså ødelagt eller mangler, den må gerne være åbnet..

De kan godt kræve at man returnerer i original emballage, dog er jeg ikke sikker på at de kan kræve et gebyr på 10% af varens pris ved returnering??.. De kan godt kræve at man selv betaler for returforsendelse, da en returvarer normalt ikke må give yderligere omkostninger til en butik, medmindre det er en service de yder..

Og selvfølgelig har de ret til at indkræve varen hvis kunden ikke betaler som aftalt, men det sker jo ikke, da man typisk har betalt hele beløbet inden en varer bliver afsendt..

Vedr. deres CVR-nummer - så er det ikke påkrævet at oplyse det på hjemmesiden, med en simpel søgning på cvr.dk eller kob.dk kan det findes på 10 sek.. (MEN - ellers skal det da lige siges, at der på den side du linker til fremgår CVR-nummer nederst på siden!!!)

Ellers nogen der har erfaringer med at handle med dem???
Af Cutter
#107652
Jeg er 100% sikker, på at de ikke må sende en person til din adresse, hvis der er gået ged i betalingen,,, Så må de jo få fat i en advokat eller Politiet :(
Af Rallemullen
#107653
For mig er det irrelevant, jeg har nemlig tænkt mig at betale.. :)
Af Cutter
#107657
Jaja,,, Men det var ikke for at virke sur, det er nu bare for at oplyse folk, om at butikken nok ikke har "helt" rent mel i posen :o

Som forbruger må du jo heller ikke gå ned i en butikken, og tage pengene fra kassen, eller ta' et produkt fra hylden, bare fordi at reparationen trækker ud.

Tænk hvis der pludseligt stod en stor rocker-type ved din dør, og du ikke var hjemme,,, Men det var din lille pige/dreng på omkring 10år, og tvang sig adgang til dit hjem,,,fy for den :((
Af Rallemullen
#107658
Det har du ret i, tror nok hellere jeg må holde mig væk fra dem ? :) - eller noget..

Jeg er heldigvis ikke så paranoid at jeg tror de sender en rockertype efter mig ;)
Af Cutter
#107659
Det styre du helt selv,,,

Det kunne også være en dværg de sendte,,, men gør det ikke mere rigtigt/lovligt :p
Af FRB
#107664
Cutter skrev:Jeg er 100% sikker, på at de ikke må sende en person til din adresse, hvis der er gået ged i betalingen,,, Så må de jo få fat i en advokat eller Politiet :(
Mon ikke bare de mener, at de tager ejendomsforbehold ved salg af deres varer? Jeg kunne forestille mig, at det var det, de forsøgte at skrive.

Mht. reklamationer skal du være opmærksom på, at der gælder væsentlige andre regler for handelskøb end for forbrugerkøb, og det virker meget som om, at firmaet primært henvender sig til andre forretningsdrivende.