Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tino85
#89568
Hey Folks!

Har købt en Philips 42" for end 3 år siden i Fona m. en Fona x-tra forsikring.

Uheldigvis bliver min fladskærm total skadet, og efter lang vente tid, kommer jeg i kontakt med forsikringen. De siger at jeg kan gå ned i en hvilken som helst Fona butik og hente et nyt Tv.

Jeg giver min lokale Fona butik et besøg, og til min store overraskelse kan jeg kun vælge et tv til max. 8000,- , i min police står der skrevet sort på hvidt at der INGEN nedskrivning er på mit fjernsyn og at de ved total skade og tyveri giver et tilsvarende fjernsyn eller et nyt, men at det ikke kan blive dyre end min oprindelige pris. Min oprindelige pris var 18.000,-. Denne x-tra forsikring vs. deres lidt billigere forsikring, som de kalder service forsikring er der en nedskrivning på 20% pr. år efter 2 år. Men dette gælder IKKE for min forsikring, men alligevel har de valgt at slå 10.000 af men oprindelige købspris????

Kan dette virkelig være rigtigt, det var absolut ikke det der blev sagt den gang jeg købte den 2000 kr. dyrer forsikring, der kunne alt jo næsten lade sig gøre.

Jeg endte med at gå der fra rigtig skuffet, og uden nogen løsning, da de ikke havde noget Tv i den pris-klasse jeg kunne lide.

Har I nogle forslag eller egen erfaring med lign. som I kunne tænke at dele med mig, så ville jeg være rigtig taknemmelig!!

På forhånd Tak...

Med Venlig Hilsen

Den skuffet Fona kunde
Af Nick_S
#89575
Du har fået præcist hvad du er blevet lovet.
Som det står i din forsikring får du et teknisk tilsvarende! Og det er klart at et TV der kostede 18000 tilbage i 06/07 sagtens kan slås af et tv til 8000 kroner idag.
Nedskrivning fungerer sådan at du med den normale forsikring eller din egen indbo ville have nedskrivning på 20%, dvs istedet for 8000 20% mindre end hvad et teknisk tilsvarende koster.

Læser du din police igennem er det også præcist det der står.
Af noxity
#89576
Når din forsikring siger at du skal have et tilsvarende eller nyt (Samme model), så er det der gælder. At der ikke er nogen nedskrivning på beløbet er ikke ensbetydende med at du har 18000kr at bruge for. Du har det beløb som en teknisk tilsvarende koster, i dette tilfælde giver de dig så 8000kr at bruge på et anden model.
Af Tino85
#89591
Tak for svar, Jeg kan sagtens se jeres point. Men det I skriver med 'teknisk tilsvarende' fremgår ingen steder i min police, der står det samme produkt eller et nyt, der står intet om hva' modellen skal kunne og ikke kunne. I så fald vil jeg synes at man sagtens kunne finde en bedre måde at formulere sig på, - også mht. nedskrivning, så kunne man også godt udbedre det ved at skrive at det er nedskrivningen på forsikringens vurdering man slipper for. Jeg er godt nok ikke imponeret af policen. Den er misvisende!
Udover det har jeg købt et stort surround sound anlæg og dvd afspiller osv. i grå som matchede det gamle Tv , -det de ville gi' mig er sort. Vil jo gerne ha lidt indflydelse på hva' jeg får hængende i stuen i stedet, uden det koster mig 10.000 oven i hatten.
Af noxity
#89623
Om de skriver teknisk tilsvarende eller tilsvarende er jo i bund og grund det samme.

Faktum er at tilkøbsforsikringer er produktforsikringer og ikke pris-forsikringer. Der vil man typisk være bedre stillet ved at køre det over ens egen forsikring, da der her typisk vil blive udbetalt en erstatning, og ikke et nyt TV.

Du kunne evt. prøve at scanne dine forsikringsbetingelse, så vil det være lidt lettere at hjælpe dig. Men udfra mit kendskab til den type forsikringer, så bliver du ikke snydt.
Hvis du føler dig snydt, så er din eneste mulighed at bevise at sælger har sagt noget andet da du tegnede forsikringen. Om det så skulle kunne hjælpe dig, er jeg ikke engang sikker på, da du helt sikkert har skrevet under på forsikringen.