Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesperr
#88484
hej alle

jeg har brug for lidt hjælp her.

sagen er at den 13 januar blev mit samsung plasma repareret af prestige service hos mig selv.
14 januar konstaterer jeg at fejlen stadig er til stede og kontakter herefter Servicecenter gruppen (prestige service er liciteret til dem)de arrangerer afhentning og vil starte en rma sag så jeg kan få et nyt tv. der går så yderligere 2 uger hvor jeg ikke hører fra dem medmindre jeg selv ringer til dem så 25 januar får jeg en mail fra dem med rma sags nr osv og jeg skal kontakte købsstedet for at få udleveret et t(DANSK IT LAGER)dem får jeg så en mail fra hvori der står mit tv ikke er på lager før 23-02 2010 og om jeg kunne tænke mig noget andet.jeg vil så gerne opgradere til 58 tommer modellen da de ikke har andre tilsvarende mit men jeg gav 21-07-09 15748 kr for mit og jeg skal betale 2649 kr i difference for 58 tommer modellen som koster 17346kr nu. forskellen imellem min købspris og 58 tommer modellen er reelt 1598 kr som jeg gerne vil betale men de kræver 2649 fordi mit tv koster 14699 kr nu.jeg vil gerne opgradere men jeg synes at bare så betaler jeg vist også nok for det 15748+2649 =18397 kr. ellers skal jeg vente 4 uger endnu og det er lang tid uden fjernsyn og så dybe intelektulle samtaler kan jeg altså ikke føre med min kone i 4 uger der spiller fjernsyn en stor rolleLOL hva kan jeg gøre .dansk it lager vil ikke hæve handlen og de vil ikke give afslag i difference prisen .det har jeg prøvet så hva så nu .er virkelig arrig og irriteret over alt dette

mvh jesper
Af Perfod
#88489
kan udmærket godt følge din pointe og jeg ville også selv være rasende over det , men se det fra forhandlerens side ,, du kan ikke ophæve handlen men kan få det byttet til et tilsvarende som nu koster ca 1000kr mindre end hvad du gav for det...
ifølge loven har man jo krav på et tilsvarende produkt og et tilsvarende produkt er faldet 1000kr i forhold til hvad du gav for det , så hvor end jeg gerne ville give dig ret , så må jeg altså i sidste end holde med forhandleren..
Af jesperr
#88495
jeg synes bare at 4 uger er ikke acceptabelt at vente på at få en ombytning og de indrømmer selv at de ikke har et tilsvarende tv så derfor mener jeg også at handlen burde kunne hæves
Af kronholm
#88501
Hvis du forventer din skærm skal have samme værdi som dengang du købte den, så skal 58" vel også ha samme værdi som dengang. Det er garanteret ikke kun 50"eren der er faldet i pris siden da. ;)
Af Nick_S
#88503
Når Samsung krediterer skærmen for forhandleren (via RMA) får forhandleren hver en øre refunderet af den oprindelige købspris via Samsung DK.

Normal praksis hvor jeg arbejder, er at vi giver kunden det FULDE beløb at købe for, ved producentkrediteringer.
Dvs har du et tv der er købt for 1½ år siden og kostede 20000 kroner, der så går i stykker, og bliver krediteret af Samsung giver vi også kunden alle pengene til rådighed til køb af et nyt TV.

Har netop ombyttet et PS50C62 (GAMMELT lorte plasma tv) til en PS50B855 uden det kostede kunden en krone.
Det var blevet krediteret af Samsung.

At dette ikke er normal kotume hos Dansk IT lager må jeg stille mig uforstående overfor. Det er da normal god service i min verden.
Af Cutter
#88506
Nick_S skrev:Normal praksis hvor jeg arbejder, er at vi giver kunden det FULDE beløb at købe for, ved producentkrediteringer.
Dvs har du et tv der er købt for 1½ år siden og kostede 20000 kroner, der så går i stykker, og bliver krediteret af Samsung giver vi også kunden alle pengene til rådighed til køb af et nyt TV.

Har netop ombyttet et PS50C62 (GAMMELT lorte plasma tv) til en PS50B855 uden det kostede kunden en krone.
Det var blevet krediteret af Samsung.

At dette ikke er normal kotume hos Dansk IT lager må jeg stille mig uforstående overfor. Det er da normal god service i min verden.
Dette er jo den Danske Købelov der virker her! ! ! ( ikke noget med "god service", da det er RET & PLIGT, for alle de danske forhandlere)
Af jesperr
#88517
jeg har såmænd været ganske tilfreds med min handel hos dansk it lager men på nuværende tidspunkt har jeg ikke haft fjernsyn i 2 uger og jeg så skal vente yderligere 4 uger er ud over min forståelse.chefen for dansk it lager har idag selv indrømmet at de har ikke et tilsvarede produkt i forhold til mit fjernsyn men de vil stadig ikke ophæve handlen og derimod kræve at jeg venter 4 uger endnu.jeg kan se lidt tv inde hos min søn men han kommer i seng kl 20 og så er det jo slut.jeg er virkelig godt irriteret og frustreret over dette her
Af steffenj
#88540
Når samsung har krediteret skærmen kan du kræve alle pengene retur. Du er jo heller ikke tvunget til at handle hos dem igen.
Vis du forklar ham dette tror jeg han er fint tilfreds med at få de 15000 ind igen frem for at lade en anden tage handlen. :)
Af jesperr
#88544
Ombytning – hvor længe må sælger være om at levere en ny vare
Ombytning kan ske meget hurtigt, hvis sælger blot kan tage en anden vare ned fra hylden og give den til køberen. Men det kan tænkes, at ombytning trækker ud, fordi sælger er længe om at vurdere, om han vil imødekomme forbrugerens krav om ombytning, eller fordi der er tale om en vare, som sælger ikke har på lager.
Hvor lang tid køber skal afvente en ombytning afhænger af:

*
hvor svært det er at vurdere, om varen er mangelfuld
*
om det er en vare, som køber har svært ved at undvære
*
og om sælger har stillet en erstatningsgenstand til rådighed for forbrugeren


så tror jeg vist den er der mht ophævelse af handlen.
rimelig tid betegnes som maks 2 uger og der vil gå 4 uger endnu før jeg kunne få et nyt. :)
Af Nick_S
#88555
Cutter skrev:
Nick_S skrev:Normal praksis hvor jeg arbejder, er at vi giver kunden det FULDE beløb at købe for, ved producentkrediteringer.
Dvs har du et tv der er købt for 1½ år siden og kostede 20000 kroner, der så går i stykker, og bliver krediteret af Samsung giver vi også kunden alle pengene til rådighed til køb af et nyt TV.

Har netop ombyttet et PS50C62 (GAMMELT lorte plasma tv) til en PS50B855 uden det kostede kunden en krone.
Det var blevet krediteret af Samsung.

At dette ikke er normal kotume hos Dansk IT lager må jeg stille mig uforstående overfor. Det er da normal god service i min verden.
Dette er jo den Danske Købelov der virker her! ! ! ( ikke noget med "god service", da det er RET & PLIGT, for alle de danske forhandlere)
Nemlig! Og selvom du ynder at fare op i en spids sådan der, så er det i min verden god service at kunden er sikret en forhandler der efterlever den danske købelov.
En ting er helt sikkert, jeg køber aldrig noget hos Dansk IT Lager ihvertfald!
Af jesperr
#88594
jeg har snakket med forbrugerstyrelsen idag og jeg får medhold af dem i at 4 uger er ikke acceptabelt at vente. det hedder maks 2 uger. og henblik på¨ophævelse af handlen får jeg også medhold og det er den pris jeg har betalt som jeg skal have tilbage og mht. opgraderingen til 58 tommer er det også min købspris det beregnes udfra og ikke hva det koster idag så nu må vi se.jeg har skrevet et klagebrev til dem i dag så må jeg vente og se hva udfaldet bliver