14. jan 2010, 20:24
#86618
Jeg vil lige dele min harme over Elgiganten med jer herinde.
Mine forældre har været på jagt efter et nyt TV, og jeg har hjulpet dem med at finde nogle gode modeller. Bl.a. har jeg anbefalet dem Sonys 32W5500.
Idag har de så været i Elgiganten (30km fra deres bopæl), hvor de talte med en sælger. De fortalte ham, hvad de ledte efter, men blev frarådet at købe Sonys TV. Istedet blev de anbefalet at købe et LG 32LH4000. Det kostede ifølge sælgeren normalt 6.000,- og de kunne få det for 5.000,-. Sælgeren brugte fem minutter på at forklare dem, at dette TV var langt bedre end Sonys, fordi LG LH4000 har 100Hz system. Det har min far fået at vide er en god ting (af mig), og han tænkte at det nok var en god handel, og købte TV'et.
Min far ringede til mig, da jeg kom hjem fra job, og fortalte hvad de havde købt. Jeg kunne oplyse ham om, at LG på deres hjemmeside fortæller, at LH4000 IKKE har 100Hz, og at prisen på nettet ligger på 3.700,-
Min far ringer herefter til Elgigantens kundeservice, som fortæller ham, at han er blevet fejlinformeret, og at det er korrekt at TV'et kun har 50Hz.
Jeg er så træt af, at man som almindelig forbruger bliver vildledt på denne måde. Mine forældre var heldige at kende én der kunne vejlede dem, men mange andre mennesker bliver i den grad fejlinformeret og snydt i de danske butikker. Jeg har tidligere brokket mig over en mindre butik, nemlig pc-express: http://hol.dk/traad.aspx?fid=24&tid=5134... , men jeg troede ærligt talt at en stor kæde som Elgiganten havde bedre styr på deres medarbejdere, og gav dem en ordentlig uddannelse. Hvis de mener at de kan tillade sig at tage 6.000,- for et TV, der på nettet bliver solgt for godt det halve, så skal deres serviceniveau være en hel del højere!
Nu må mine forældre køre de 2x30km én gang til, for at kræve deres penge retur. Og så bestiller de et Sony W5500 på nettet.
Mine forældre har været på jagt efter et nyt TV, og jeg har hjulpet dem med at finde nogle gode modeller. Bl.a. har jeg anbefalet dem Sonys 32W5500.
Idag har de så været i Elgiganten (30km fra deres bopæl), hvor de talte med en sælger. De fortalte ham, hvad de ledte efter, men blev frarådet at købe Sonys TV. Istedet blev de anbefalet at købe et LG 32LH4000. Det kostede ifølge sælgeren normalt 6.000,- og de kunne få det for 5.000,-. Sælgeren brugte fem minutter på at forklare dem, at dette TV var langt bedre end Sonys, fordi LG LH4000 har 100Hz system. Det har min far fået at vide er en god ting (af mig), og han tænkte at det nok var en god handel, og købte TV'et.
Min far ringede til mig, da jeg kom hjem fra job, og fortalte hvad de havde købt. Jeg kunne oplyse ham om, at LG på deres hjemmeside fortæller, at LH4000 IKKE har 100Hz, og at prisen på nettet ligger på 3.700,-
Min far ringer herefter til Elgigantens kundeservice, som fortæller ham, at han er blevet fejlinformeret, og at det er korrekt at TV'et kun har 50Hz.
Jeg er så træt af, at man som almindelig forbruger bliver vildledt på denne måde. Mine forældre var heldige at kende én der kunne vejlede dem, men mange andre mennesker bliver i den grad fejlinformeret og snydt i de danske butikker. Jeg har tidligere brokket mig over en mindre butik, nemlig pc-express: http://hol.dk/traad.aspx?fid=24&tid=5134... , men jeg troede ærligt talt at en stor kæde som Elgiganten havde bedre styr på deres medarbejdere, og gav dem en ordentlig uddannelse. Hvis de mener at de kan tillade sig at tage 6.000,- for et TV, der på nettet bliver solgt for godt det halve, så skal deres serviceniveau være en hel del højere!
Nu må mine forældre køre de 2x30km én gang til, for at kræve deres penge retur. Og så bestiller de et Sony W5500 på nettet.