Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morten812
#89030
Vil ihvertfald aldrig købe fladskærm af en sælger der også skal sælge vaskemaskiner, emhætter og føntørrer....
Af Vertigo_DK
#95435
Har selv lige haft førstehånd erfaring ved elgiganten da jeg havde anskaffet mig LG's 47SL8000..
Skal siges at Elgiganten ikke havde frarådet mig et andet mærke til fordel for LG men at jeg selv på forhånd havde et ønske om at købe den skærm efter at have læst reviews af skærmen på forskellige sider - også herinde ;-)

Den skærm jeg kom hjem med havde et problem med clouding/ Backlight-bleeding, og jeg valgte efter kort tid at retunere det til dem.
De tog det også tilbage uden problemer og anbefalede mig at få en ny skærm med hjem.
Jeg skulle dog lige køre hen til en af deres andre butiker da den anden butik var den sidste i området som havde denne skærm på lager.
Jeg spurte flere gange om han kunne garantere at den skærm jeg skulle hente var ny og ikke en ombytnings-vare og dette kunne han bekræfte.

Jeg kørte turen forbi og hentede skærmen men da jeg kom hjem og fik pakket skærmen op kunne jeg konstatere at der manglede et beslag til soklen.. jeg tog den lange vej tilbage til butik nr. 1 da den ligger tættere på min bopæl for at få et nyt beslag.
Dette havde de dog ikke da de som bekendt ikke havde flere på lager, men de havde da en udstillings model de kunne "Stjæle" fra.. Her ligger jeg mærke til at det faktisk er selv samme model jeg tidligere på dagen havde indleveret pga for meget clouding/Backlight-bleeding.. Dette gjorde jeg dem også opmærksom på men de vælger at undlade at kommentere dette.

Igen spurte jeg om han var sikker på at skærmen jeg manglede beslaget til ikke var en ombytnings-vare og dette bekræftede han.

Hjem igen for at sætte beslaget på soklen og få skærmen fastspændt herpå..
Da skærmen endelig var samlet fik jeg trukket beskyttelses folien af skærmen - Bare for at konstatere at der var en kæmpe ridse i skærmen (Ca. 4 cm).
Det skal hertil siges at jeg er altid yderest påpasselig omkring mine ting og var også meget forsigtigt med at pakke skærmen ud og valgte ikke at trække beskyttelsen af før skærmen var helt færdig samlet.

Hold K**t hvor blev jeg rasende!!

Jeg gad ikke engang at tænde for tv'et og pakkede det øjeblikkeligt ned i kassen igen og kørte direkte ind til Elgiganten med det.
De tog også imod det uden nogen form for brok.

Jeg ved ikke om der er en essens med denne lille historie.
Jeg tror flere af internet butikkerne gør samme nummer med at pakke returvare ned for at sælge dem igen.
Dette er prisen når man kan teste sin vare i 14 dage med fuld returret.

At de derimod misinformere mig om at varen er ubrugt til trods for at der både mangler dele og at skærmen har en kæmpe rids kan gøre mig lidt harm, men hey der var heller ingen problemer i at få pengene tilbage, og jeg er nu igen på jagt efter en ny skærm :-)
Af noxity
#95437
Er det ikke lidt dobbeltmoralsk at ville kunne have et TV med hjem på prøve, og så ikke ville finde sig i en model som har været pakket ud før ?

Det er jo som du selv siger en konsekvens af netop 14 dages returret, som du iøvrigt kun har på nettet. At EG vælger at tage dit TV retur pga. af bleeding er udelukkende god service fra deres side. Bleeding og clouding skal være meget galt før det kan kaldes en fejl på skærmen og ikke modellen. Det kan det selvfølgelig også have været i dit tilfælde, skal jeg jo ikke kunne sige noget om :)

Det er selvfølgelig forkert at du får at vide at det ikke er en ombytningsmodel, men når det er sagt så tror jeg bare han gav dig det svar som ville gøre dig tilfreds, da du tydeligvis kun vil være tilfreds med en ny skærm.
Tror det er de færreste butikker i som holder styr på hvad der er taget retur og hvad der er nyt. Så længe det er pakket pænt sammen, og kontrolleret om alt er der, så bliver det placeret i samme bunke. Derfor vil han heller ikke kunne give dit et svar på dit spørgsmål. At de så ikke har kontrolleret TVet godt nok er en anden sag.
Af Martin Sjøstrand
#95438
Jeg tror flere af internet butikkerne gør samme nummer med at pakke returvare ned for at sælge dem igen.
Dette er prisen når man kan teste sin vare i 14 dage med fuld returret
Selvfølgelig gør de det! Jeg vil da næsten tro at ALLE butikker gør det. Jeg kan ikke forestille mig, hvilken butik med returret på deres produkt, der vælger at tage noget retur, og så kyler det i den store skraldespand ude i gården. Så ville priserne nok lige pludselig stige en hel del. Vi vil ikke være med til at den slags foregår, men vi vil stadig have det så billigt som muligt. Det hænger bare ikke sammen

At det så er træls, at få noget der reelt ikke er nyt, og jeg bestemt heller ikke vil bryde mig om det, det er så en anden sag.... men vil sige, at nogle er de sgu nok nødt til at "snyde" for at vi kan få tingene til de priser[/quote]
Af Snurrerundtlyd
#97251
Hvis en tidligere kunde har returneret TVet med en 4 cm ridse i skræmen så er butikken i sin gode ret til at nægte at tage det retur.
Problemet er nok at de ikke har tjekket TVet ordentligt da de tog det retur, mpåske har de slet ikke haft det oppe af kassen men blot har stolet blindt på kunden. Der manglede jo også et beslag som de også har overset.
I princippet kunde kunden jo have returneret en pakasse med mursten i bunden i stedet for en fladskærm.


Men det er da kritisablet af ekspedientent garanterer at det ikke er en ombytningsmodel, hvis det ikke er sandt.
Personligt ville jeg heller ikke stole på noget jeg hjørte fra en sælger i Elgiganten, Fona osv. De aner som regel ikke en sk** om hvad det er de står og sælger og har bare læst salgsbrochuren og kan en masse buzzwords uden at kende betydningen af alle de ord de fyrer af.
Og det værste er at de som regel ikke indrømmer, hvis der er noget de ikke ved. I stedet for finder de bare på et svar som de mener passer kunden bedst så de kan få nogle varer kørt over disken.