Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lundh
#83667
Hvis man på forhånd ved hvilket TV man skal have, og derfor ingen rådgivning behøves, hvorhenne er man så bedst tjent med at sætte sine penge? – På en onlinebutik, eller i en fysisk butik?

Umiddelbart er der jo meget ofte penge at spare online, omvendt så er jeg måske af den lidt mere konservative type der mest hælder til at hente varerne selv, ligeså snart vi er over størrelsesordenen cd’er, film og spil. Dette primært fordi jeg personligt har meget lidt tiltro til postdanmarks måde at håndtere pakker på. Så ved jeg godt at der måske nok er noget garanti der skulle dække eventuelle ”screw-up’s” fra postvæsnets side, men når jeg har afgivet min underskrift på at have modtaget pakken, så er det vel ikke postvæsnets ansvar længere? – Så når jeg får pakket skærmen ud i stuen, og evt. finder ud af at den har pådraget sig skader, så er det vel mig der sidder tilbage med lorten?

Så med mindre man har mulighed for at spare spidsen af en jetjager ved at købe sin skærm online, er det så ikke et bedre valg at handle i en fysisk butik? – Jeg ville da i hvert fald personligt selv synes at det er lettest at kunne køre direkte hen til forhandleren igen, hvis skærmen skulle have fejl eller mangler, i stedet for at bøvle med at skulle sende frem og tilbage til onlineforhandleren.

Der er vel ingen garantimæssige forskelle på produktet, onlinebutik vs. fysisk butik? – Så helt basalt, udover prisen, hvad er så fordelen ved at købe sit TV over nettet, i modsætning til i en fysisk butik?


Håber i kan hjælpe. :)
Af MEOLSEN
#83689
Hej!

Jamen der er jo for og imod i begge tilfælde. Personligt vil jeg dog nok foretrække selv at hente ved en forhandler - hvis ellers merprisen er begrænset. På eks. flere Sony modeller kan de købes til samme pris i sonycentrerne som på nettet.

Som du selv nævner er hårdhændet transport en ekstra fejlkilde ved en onlinebutik. Omvendt så er fladskærmene jo ikke kommet flyvende til butikken, og har dermed også fået en "tur på landevejen" - formentligt med fragtmand. Og det er vel ikke meget bedre end post DK. Man skal også lige huske at post DK IKKE sender for private hvis det vejer over 20 kg.

Jeg har for 2 uger siden modtaget mit LG 50PS8000 købt ved Dansk IT lager. Her så jeg det som en fordel at det kom med fragtmand, da jeg ikke lige havde mulighed for selv at hente en så stor kasse (150*90*30cm).
Af bonielse
#85558
Jeg foretrækker også i mange tilfælde at benytte butik - igen hvis merprisen ikke er voldsom. Til en vis grænse skal vi vel også støtte de fysiske butikker. Ellers ender det jo med at vi ikke kan se varen fysisk mere.

Ved køb på nettet har du 14 dages fortrydelsesret - det har du ikke i en butik. Mange butikker tager godt nok varer retur, men du har så vidt jeg ved ikke krav på det.

En kombination er jo at købe på nettet i en butik, hvor man selv kan hente varen.
Af Perfod
#85570
Jeg fortrækker fysisk butik men alligevel har jeg købt alle 3 fladskærme"plasma" over nettet...
Grunden for køb over nettet er at det bliver levelet til Døren på 4 sal og jeg har hver gang sparet fra 1000kr op opefter og så jeg jeg været fri for at hente det selv "Doven" og ikke noget at transportere et Plasma tv opretstående i .
Og hvis jeg nu alligevel fortryder mit køb har jeg 14 dages returret, bare man gemmer alt emballagen og pakker det hele fint ind igen...
Har retuneret et 42" plasma tv grundet ualmindeligt meget støj


Jeg har modtaget mine Plasma skærme med Post Dk, Budstikken , Og Fragtmand i sidste omgang...

Jeg har ikke haft problemer nogle af gangene.
Af Cutter
#85571
bonielse skrev:Ved køb på nettet har du 14 dages fortrydelsesret - det har du ikke i en butik. Mange butikker tager godt nok varer retur, men du har så vidt jeg ved ikke krav på det.

En kombination er jo at købe på nettet i en butik, hvor man selv kan hente varen.
Der er ikke 14 dages fortrydelsesret, hvis man gør som du skriver!

Se her;
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... C17BA5E852

(Jeg må lige rette mig selv,,,SORRY "bonielse"!!) Jeg havde læst det du skrev forkert :s Jo der er fortrydelsesret hvis man "køber" over nettet og derefter "henter" i butikken.