Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af egon
#76603
Jeg var tæt på at ville købe hos Cinemagic, ikke mindst pga. den rosende omtale her i forummet.
Jeg forespurgte på Samsung UE40B8050 og HT-BD8200, som de har til en god pris. De skriver tydeligt: "MPEG4 modtagelse og dansk menu".
Jeg tænkte, at det er OK, men spurgte (for en sidste sikkerheds skyld) OM det nu var de nordiske modeller XXE osv. - og svaret var:
-------------------
Hej ,

Tak for din mail.
De produkter vi har fra Samsung er nogle vi selv henter i Europa.
Derfor er det ikke nordiske modeller.
Men de fungere som de skal her i DK. Manual skal du selv printe ud.
Jeg kan anbefale dig 40B8000
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ue ... 5280p.html
Det er på lager og jeg kan sende den sammen med HT-BD8200
Laver du en ordre på hjemmesiden må du gerne skrive mit navn (Peter) på ordren, så følger jeg op på den
Har du spørgsmål er du også velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen
Peter Svendgaard
Salg
--------------
Min tanke er nu, at de ER jo ærlige nok, når man spørger, men det fremgår ikke helt så klart på deres netbutik, at det ER paralleimporterede TV de sælger. De siger jo ikke noget usandt, men forbigår bare XXE i tavshed.
Jeg har nu valgt, lige at kigge mig lidt rundt efter de "rigtige" modeller, som så måske bliver lidt dyrere, men nok hellere det, end en masse bøvl og besvær siden hen ..
Dette blot til info, og uden nogen negative hensigter iøvrigt .. :-)
Af JENC
#76605
Hej

Jeg synes de angiver det helt korrekt hos Cinemagic.

Modelnummeret viser jo explicit om det er en dansk model. Den vil hedde B8050. Så også uden XXE, kan det ses. At de skriver den virker rigtigt med MPEG4 er jo en vigtig yderligere oplysning, så vi kan tage DR HD, Boxer, mv..

Jeg har ikke handlet hos Cinemagic selv, skal det tilføjes, men de er på min shortliste over forhandlere der bestemt kunne få mit køb.

Jeg var iøvrigt selv tæt på at bestille en B755 (altså dansk version - anden model) men læste så i en anden tråd, at det meget udskældte problem Samsung har med at man ikke kan sortere i de digitale kanaler, det problem er der ikke på de europæiske versioner. Og da de europæiske stadig har korrekt MPEG4 skal jeg da have mig en B750 i stedet for.

Man mister så Samsung Prestige Service, der omvendt får blandede roser. Der er jo trods alt stadig 2 års garanti sålænge man køber fjernsynet i Danmark.
Senest rettet af JENC 22. okt 2009, 20:42, rettet i alt 1 gang.
Af Hjarsen
#76636
Cinemagic kan klart anbefales, og det er ikke parralel import, hvis andet ikke er angivet.

Hurtig og god levering også, og billig pris.
Af egon
#76649
Hjarsen skrev:Cinemagic kan klart anbefales, og det er ikke parralel import, hvis andet ikke er angivet.

Hurtig og god levering også, og billig pris.
øhh nå? jeg ved nok ikke lige hvad du mener så ?

De (Cinemagic) svarer mig sådan :
"De produkter vi har fra Samsung er nogle vi selv henter i Europa.
Derfor er det ikke nordiske modeller." Er det ikke parallelimport ?

Men bare lige for at slå det fast, jeg er IKKE ude på at "nedgøre" Cinemagic, tværtimod var jeg jo meget tæt på at handle hos dem, netop pga. af de parametre som du også anfører.
Men kan jeg så ikke spørge konstruktivt (JENC), findes der en model der hedder :
A. UE40B8050 UDEN XXE som så også er "nordisk" ? (det er sådan jeg læser dit svar .)
B. Jeg går ud fra, at det er HELT sikkert, at modellen der hedder: UE40B8050XWXXE - ER det helt "sikre valg" med hensyn til at undgå problemer med anvendelse/garanti mm. i DK.
C. Jeg mener at være helt med på, at modellen der hedder 40B8000 er den "europæiske" model, som "nogen" mener er lige så "god" som 8050..
JEG ved det ikke, det er jo derfor jeg spørger ... :-)

Er der rent faktisk 2 års garanti i DK, hvis man køber modeller, som "netbutikken" selv henter i Europa ? (jeg tænker her på, at hvis "netbutikken" ikke eksisterer mere.. a'la LCD-planet og sådan ..)
Overtager den danske distributør/importør af Samsung så garantiforpligtigelsen efter netbutikken ?
Igen, jeg spørger af oprigtig uvidenhed, IKKE for at starte en ophedet debat af en eller anden slags .. :-)
Af JENC
#76651
a) En UE40B8050 vil altid have det fulde navn UE40B8050XXE. Det jeg mente var, at også uden at have XXE med (det fulde navn) kan man se, at det er en dansk model, ved at den hedder 8050 og ikke 8000.

b) Ja. UE40B8050XXE er et sikkert valg for dansk model. At undgå problemer med garanti mv.

men

c) jeg mener, som andre, at B8000, den europæiske model, er et ligeså godt valg, som den danske. Bl.a. kan du sortere de digitale kanaler, som nævnt.

Du får 2 års garanti, hvis du køber den europæiske model i Danmark. F.eks. hos Cinemagic. Kører du til Tyskland og køber den, får du selvfølgelig den garanti der gælder i Tyskland (hvad end den er... .-)

Det vigtige er faktisk at købe ved en anerkendt og god forhandler der ikke giver problemer ved RMA. Her skulle Cinemagic også være god.

For nogen Samsung modeller er der en pæn slat sparet ved en Europæisk model. Ved andre modeller er det blot et mindre beløb, og som jeg lige kan se det, er der vist ikke den store forskel for en UE40B8000.

I øvrigt et tæskelækkert fjernsyn... 8)
Af egon
#76657
JENC skrev:a) En UE40B8050 vil altid have det fulde navn UE40B8050XXE. Det jeg mente var, at også uden at have XXE med (det fulde navn) kan man se, at det er en dansk model, ved at den hedder 8050 og ikke 8000.

b) Ja. UE40B8050XXE er et sikkert valg for dansk model. At undgå problemer med garanti mv.

men

c) jeg mener, som andre, at B8000, den europæiske model, er et ligeså godt valg, som den danske. Bl.a. kan du sortere de digitale kanaler, som nævnt.

Du får 2 års garanti, hvis du køber den europæiske model i Danmark. F.eks. hos Cinemagic. Kører du til Tyskland og køber den, får du selvfølgelig den garanti der gælder i Tyskland (hvad end den er... .-)

Det vigtige er faktisk at købe ved en anerkendt og god forhandler der ikke giver problemer ved RMA. Her skulle Cinemagic også være god.

For nogen Samsung modeller er der en pæn slat sparet ved en Europæisk model. Ved andre modeller er det blot et mindre beløb, og som jeg lige kan se det, er der vist ikke den store forskel for en UE40B8000.

I øvrigt et tæskelækkert fjernsyn... 8)
Tak for dit svar. Med fare for at blive anklaget for at "tærske langhalm" på et, for nogle, elementært problem, så svarer jeg her.

Det som gjorde mig usikker var, at Cinemagic ikke bare skriver : "Ja det er det nordiske TV MED XXE og alt !! Don't worry, just buy !"
Jeg startede min email til dem således
"Hej ! Blot lige for at være helt sikker .. :-) inden der trykkes "bestil"
.....
Jeg kan godt se, at I skriver MED dansk manual mm. på hjemmesiden, men ER det så ensbetydende med, at det rent faktisk ER den model der hedder: UE40B8050XWXXE
Altså disse XXE som skulle sikre "nordisk" model mm."

Det er Cinemagics varenummer : UE40B8050 - som jeg spurgte til.

HVIS det forholder sig som du siger, så er der jo intet at være i tvivl om !!
MEN hvorfor pokker skriver de så alt det med at: "De produkter vi har fra Samsung er nogle vi selv henter i Europa.
Derfor er det ikke nordiske modeller."
Så foreslår de, at jeg køber 40B8000 (deres varenr. UE40B8000), det er jo også OK at de gør det. Men hvorfor skriver de ikke bare, at deres varenr. UE40B8050 ER den nordiske XXE-model, og jeg da bare kan købe den, hvis jeg føler mig mere tryg ved det (og så må jeg selvfølgelig betale den merpris, der er for det - forstås).

Jeg tænker nu, at alt dette skriveri måske er helt overflødigt, det eneste jeg ville vide hos dem var, hvis jeg bestiller deres varenr. UE40B8050, får jeg så leveret en: UE40B8050XWXXE - så enkelt er det faktisk. Men så var det bare deres svar der gjorde mig usikker på OM det var således.
Af AAKT
#76659
Til JENC,

Jeg skal lige forstå det rigtigt.

Mener du at ved at købe Samsungs europæiske modeller i stedet for de danske(nordiske) kan man sortere kanaler og dvb-c tuneren virker stadig?
Af JENC
#76671
AAKT skrev:Til JENC,

Jeg skal lige forstå det rigtigt.

Mener du at ved at købe Samsungs europæiske modeller i stedet for de danske(nordiske) kan man sortere kanaler og dvb-c tuneren virker stadig?
Ja.

Og helt præcist skal det lyde sådan her:

Mener du at ved at købe Samsungs europæiske modeller i stedet for de danske(nordiske) kan man sortere digitale kanaler og dvb-c tuneren virker stadig.

De analoge kanaler kan man godt sortere, også på de nordiske modeller.

NB Jeg har det fra andre tråde, og ikke fra eget fjernsyn, men den skulle være godt nok. Og derfor, netop derfor, skal jeg have en europæisk version selv.
Af AAKT
#76681
Tusind tak for det svar. Både hurtigheden og ordlyden.

Det er første gang jeg hører om det.
Af m.edinger
#76797
JENC skrev:
AAKT skrev:Til JENC,

Jeg skal lige forstå det rigtigt.

Mener du at ved at købe Samsungs europæiske modeller i stedet for de danske(nordiske) kan man sortere kanaler og dvb-c tuneren virker stadig?
Ja.

Og helt præcist skal det lyde sådan her:

Mener du at ved at købe Samsungs europæiske modeller i stedet for de danske(nordiske) kan man sortere digitale kanaler og dvb-c tuneren virker stadig.

De analoge kanaler kan man godt sortere, også på de nordiske modeller.

NB Jeg har det fra andre tråde, og ikke fra eget fjernsyn, men den skulle være godt nok. Og derfor, netop derfor, skal jeg have en europæisk version selv.
JENC, hvordan kan du være så skråsikker, når du ikke selv har erfaring med en europæisk Samsung model? Jeg har lige købt en LE32B550 fra Cinemagic, og der kan man IKKE sortere de digitale kanaler! I øvrigt er der problemer med at se YouSee's kodede kanaler + HD-bonuskanaler, selvom jeg har anvendt et godkendt VIACCESS CA modul + kortet fra YouSee. Og jeg HAR vendt modul/kort rigtigt! Her på Flatpanels har jeg efterfølgende læst, at der kan være forskelle på DVB-C standarden i de enkelte europæiske lande, så det er nok forklaringen på mine problemer. Jeg har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Cinemagic! Heldigvis har jeg stadig min 14 dages fortrydelsesret, så nu ryger TV'et retur.
Af JENC
#76820
m.edinger skrev:
JENC, hvordan kan du være så skråsikker, når du ikke selv har erfaring med en europæisk Samsung model? Jeg har lige købt en LE32B550 fra Cinemagic, og der kan man IKKE sortere de digitale kanaler! I øvrigt er der problemer med at se YouSee's kodede kanaler + HD-bonuskanaler, selvom jeg har anvendt et godkendt VIACCESS CA modul + kortet fra YouSee. Og jeg HAR vendt modul/kort rigtigt! Her på Flatpanels har jeg efterfølgende læst, at der kan være forskelle på DVB-C standarden i de enkelte europæiske lande, så det er nok forklaringen på mine problemer. Jeg har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Cinemagic! Heldigvis har jeg stadig min 14 dages fortrydelsesret, så nu ryger TV'et retur.
Hej

Det var nu også derfor jeg understregede at jeg ikke havde det fra eget fjernsyn.

Men flere har anført i tråde, at de godt kan sortere i de digitale kanaler, ved europæiske udgaver.

Nu erfarer du det modsatte, og så er forvirringen komplet igen :-)

Måske er der forskel på de forskellige Samsung fjernsyn.

Har du prøvet selvsamme kort og selvsamme CA modul i et andet fjernsyn hos en kammerat/kollega/familie/andet, og endegyldigt konstateret at det ikke er disse to dele der er noget i vejen med?

Og derfor kan der såmænd stadig være fejl i din installation. Prøv at se Mille-R's erfaringer side 6 i denne tråd .
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 6790#76790
Ikke fordi jeg ikke tror du har ret, men blot nævnt som input.

Som jeg husker det, er fremgangsmåden til at sortere i de digitale kanaler: Channel List -> Tools - > og så får man et menupunkt med edit channel number (ell. lign).
Af m.edinger
#76864
JENC skrev:
m.edinger skrev:
JENC, hvordan kan du være så skråsikker, når du ikke selv har erfaring med en europæisk Samsung model? Jeg har lige købt en LE32B550 fra Cinemagic, og der kan man IKKE sortere de digitale kanaler! I øvrigt er der problemer med at se YouSee's kodede kanaler + HD-bonuskanaler, selvom jeg har anvendt et godkendt VIACCESS CA modul + kortet fra YouSee. Og jeg HAR vendt modul/kort rigtigt! Her på Flatpanels har jeg efterfølgende læst, at der kan være forskelle på DVB-C standarden i de enkelte europæiske lande, så det er nok forklaringen på mine problemer. Jeg har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Cinemagic! Heldigvis har jeg stadig min 14 dages fortrydelsesret, så nu ryger TV'et retur.
(foregående tekst fjernet)
Har du prøvet selvsamme kort og selvsamme CA modul i et andet fjernsyn hos en kammerat/kollega/familie/andet, og endegyldigt konstateret at det ikke er disse to dele der er noget i vejen med?

Og derfor kan der såmænd stadig være fejl i din installation. Prøv at se Mille-R's erfaringer side 6 i denne tråd .
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 6790#76790
Ikke fordi jeg ikke tror du har ret, men blot nævnt som input.

Som jeg husker det, er fremgangsmåden til at sortere i de digitale kanaler: Channel List -> Tools - > og så får man et menupunkt med edit channel number (ell. lign).
Jeg har prøvet 2 forskellige VIACCESS moduler i TV'et, og ingen virker. YouSee kortet virker i en YouSee HD boks, så det fejler intet. Nu er TV'et sendt retur, og jeg overvejer at købe LE32B555 (DK model). Har sendt en forespørgsel til Samsung support om muligheden for at sortere digitale kanaler på denne model. Spændt på hvad de svarer.
Af kskruger
#76866
Hvis man læser i forskellige forums, så kan der være forskel på CA moduler, især de helt billige, ville jeg holde mig fra.

Jeg har selv valgt dette CA modul fra av-connection. Og har kørt med det i 1 uge nu og har ikke haft nogle former for problemer med det.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1701&ML=501

Dertil har jeg heller ingen problemer med at ændre kanal rækkefølgen, på de digitale kanaler på mit Samsung PS50B850, som er en EU model.
#78899
Jeg har købt et UE40B8000 (faktisk UE40B8090) hos Getmore.dk, og jeg har absolut ingen problemer mht. digitale kanaler, inkl. MPEG4 kanalerne som DR HD.

Kanalsortering virker også uden problemer, både med de analoge (ikke at jeg bruger dem længere) og de digitale kanaler.