Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er ekstra forsikring pengene vær ?

Ja
1
50%
Nej
1
50%
Af mycitydk
#75138
Hej

Jeg overvejer at købe en fladskærm og mange forhandler tilbyder at man kan købe en tillægsforsikring der dækker pixel fejl og andre skader som garanti og indbosforsikring ikke dækker

Hvad er jeres erfaring / holdning til det
Af M-Sniper
#75147
HEJ mycitydk

jeg vil ikke trykke ja eller nej. det en overvejelse som du selv skal lave..
mange vil nok sige du skal lave være, det er spild af pænge og reklamationen dækker fejl der er opstår. ( det korrekt ) men hvad med efter 2 år???

Holder den i 2 år holder den i evighed er svaret til det. (den tror jeg ikke på)

jeg tegner ikke en forsikring i en butik pga. jeg har en ekstra forsikring igennem min forsikrings selskab der dækker alle mine el artikler i 4 år.

den tegnet forsikring dækker kun, den valgte varer...

nogle har master card Guld, som også har en forsikring (hvis man køber det med kortet).

det også et spørgesmål om prisen på produktet du køber.. 15000 kr. tv. 2 års reklamation. 7500 årlig. hvis den går i stykker altså efter 2 år.
Det mange penge, men som så meget andet forsikring kan man ikke være sikker på at den går i stykker. men man kan heller ikke være sikker på at den ikke gør.

hvis du synes det er fornuftigt og der er potentiale med hendelig uheld (der hjemme altså) så skal du gøre det...

men det vigtigste er at læse på disse hvad de dækker og hvad de ikke dækker.

de fleste forsikringer i butikkerne skriver ingen nedskrivning (hvilke man hurtig tolker, 15.000kr tv bliver det total skadet giver de mig et 15.000 kr tv), det er ikke på den måde.
ingen nedskrivning vil sige at selskabet skal give dig den samme skærm hvis de kan skaffe den (næppe hvis der er gåer mere en 1 år), ellers skal de skaffe en varer der specifikt macher det du havde, f.eks. 2 hdmi, 1200 sider tekstv. osv. osv..
og som alt teknologi. kommer der noget nyt og det gamle bliver billigere.

du vil finde mange der er imod og siger spild af pænge, men jeg tror du også vil finde nogle der har været glade alligevel for det.

de glade laver ikke en forum hvor de beskriver hvor glad de er blevet for en forsikring. men de sure skal nok lave en hjemmeside osv. for at skrive hvor sure og dårlige oplevelser de har fået.

nu bliver den for lang SORRY :)
Af LunD^
#75149
Jeg købte en forsikring til mit nye TV, jeg mener forsikringen kostede 799,- og den dækker i 4 år. Det vigtigste for mig var de 2 ekstra år, og så den fordel at en evt. reklamtion klares i eget hjem fremfor den skal til forhandler (da det er købt online). Derfor synes jeg det var en god investering i mit tilfælde.
Af TripleD
#78093
Da jeg købte mit første tv tilbage i '96 eller så'en ca. som var et 32" Nokia 100Hz vist det første af dens slags, til 13.000,- købte jeg også ekstra forsikring med dertil, så jeg var dækket i 10 år i alt. Mener forsikringen kostede ca. 1500,-

Det fortryder jeg aldrig at jeg gjorde, da fjernsynet løbende gik i stykker, ca. 1 gang om året :( Men til gengæld fortryder jeg så heller aldrig købet af det tv pga. forsikringen, for det var simpelthen så godt et tv, og vil enda sige at jeg stadig ikke har set et tv med så godt et billede 8)

Hvor ville jeg ønske at de stadig lavede tv'er...

Så skulle jeg investere i tv igen, som jeg snart skal. Så vil jeg ikke rigtigt tøve med at vælge ekstra forsikring. Med undtagelse af et køb og smid væk tv.