Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#72797
Er der nogen som har positive erfaringer med Samsung Prestige Service og at de overholder deres næste dag online support garanti?

Det kan godt være at vi bare har været ekstremt uheldige, men jeg tvivler efterhånden. Vi købte bevist et 40" Samsung TV (LE40A656) i dansk udgave for at den nævte onsite garanti (via nettet hos SHG).
Begge gange vi har skulle bruge den har det taget mere end en uge før teknikeren kunne komme med et nyt motherboard, og her 2 måneder efter andet besøg virker TV'et stadigvæk ikke rigtigt og Samsung bliver ved med at love at en tekniker dukker op. Så nu ønsker vi at ophæve købet.
Man kan godt modtage en pakke større ned 20 kg og en vis størrelse, men det er faktisk ikke muligt at afsende en sådan som privat person hverken med posten eller fragt firmaer.
Men nu har det taget mere end 3 uger bare at få nogen til at afhente det defekte TV for RMA og de lovede personer vender aldrig tilbage.

(Det lader til at Samsung Prestige Service består af et telefon support firma, tekniker firma og så Samsung i Sverige, og det virker bare ikke.)
#74482
hgmadsen skrev:Er der nogen som har positive erfaringer med Samsung Prestige Service og at de overholder deres næste dag online support garanti?

Det kan godt være at vi bare har været ekstremt uheldige, men jeg tvivler efterhånden. Vi købte bevist et 40" Samsung TV (LE40A656) i dansk udgave for at den nævte onsite garanti (via nettet hos SHG).
Begge gange vi har skulle bruge den har det taget mere end en uge før teknikeren kunne komme med et nyt motherboard, og her 2 måneder efter andet besøg virker TV'et stadigvæk ikke rigtigt og Samsung bliver ved med at love at en tekniker dukker op. Så nu ønsker vi at ophæve købet.
Man kan godt modtage en pakke større ned 20 kg og en vis størrelse, men det er faktisk ikke muligt at afsende en sådan som privat person hverken med posten eller fragt firmaer.
Men nu har det taget mere end 3 uger bare at få nogen til at afhente det defekte TV for RMA og de lovede personer vender aldrig tilbage.

(Det lader til at Samsung Prestige Service består af et telefon support firma, tekniker firma og så Samsung i Sverige, og det virker bare ikke.)
Jo, den kender jeg godt - det er ikke andet end story telling. Paste fra en anden tråd hvor jeg delte min erfaring. En ende på historien er at jeg måtte trampe og true min forhandler med bål og brand, og fik til sidst mine penge retur her d.25/9.

Quote fra tråd:

Vil lige dele min erfaring med Samsung:

Jeg købte tilbage i april måned, deres B7000 led-tv. Et fantastisk flot TV, med mange gode funktioner. Dog kunne jeg ikke leve med auto-dimming og trailing issue som denne model har så jeg solgte det og bestilte et b855, med viden om de problemer der var her - brum (min datter på 9 år græd i 30 min. da hun kom hjem og TV'et var væk... hun var så glad for det TV). Jeg købte det nye i Sverige, det kunne ikke skaffes i dk på det tidspunkt til en ordentlig pris.

Da jeg fik mit b855 og hængte det op på væggen havde det en 3 cm rød stribe i højre side af panelet fra top til bund, uanset kilde. Og så brummede det alt afhænging af hvilket billede skærmen viste.

Så jeg tog fat i Samsung support torsdag d. 6 august (man skal bare ringe inden kl 12, så kommer der en teknikker næste dag...)
Jo, der vil ringe en teknikker i dag eller i morgen var beskeden. Han ringede så ikke torsdag, fredag eller efter weekenden om mandagen men først tirsdag. Han vurderede i tlf. at der skulle et nyt panel til, det ville han bestille så det kom torsdag eller senest fredag.

14 dage senere havde jeg stadig ikke hørt noget og ringede til Samsung for at høre hvad der foregik? Jo, siger den svensk-talende intet-vidende pige (der er ikke noget galt med svenskere - det er ikke det) jeg undersøger og vender tilbage på tlf. eller mail.

2 dage senere og totalt stilhed som før ringer jeg og rykker endnu engang for noget nyt. Nu er beskeden at der er gået over 14 dage så nu skal der laves en RMA på TV'et og det skal returneres til Samsung for kreditering. Vi er nu nået til 26 august, og stadig et TV der er i stykker.

Onsdag d. 2/9 bliver TV'et afhentet af Infocare som Samsung har outsourcet deres reparationsafd. til.

Jeg har så kontaktet forhandleren i Sverige for at høre om jeg kan få pengene tilbage eller et nyt TV eller hvad. Beskeden er at fejlen først skal verificeres og godkendes af Samsung i Sverige før de kan behandle sagen videre. Det er nu den 7/9 og jeg har hivet mit gamle 32" CRT TV ind igen for det kan klare opgaven med at levere et TV billede.

Om dette er normalen for hvad man kan forvente sig og ikke bare for Samsung ved jeg ikke, men det er til at få lange boller af. Man bliver forbavset over hvor amatøragtigt det er, men det er jo en sygdom der har bredt sig - ingen gider at levere kvalitet mere, det handler bare om kvantitet.

Uanset så har jeg ikke en skærm i dag, og fortryder lidt besværet - skulle bare have beholdt det andet, måske?

Mine 2 euro til den fantastiske verden af forbrugermareridt.
Af lessarh
#74508
Kedeligt for dig at høre dette.

Men nu er Samsung heller ikke kendt for højkvalitets produkter..

mht prestige service, er det ikke meget værd, det der til gengæld kan bruges, er at tage ned i den butik du har købt den (bare ærgelig hvis du har været online køber, bassemand), så klarer de sgu det hele for dig, og i de fleste tilfælde har de faktisk også en låneskærm ( af svingede størrelse og kvalitet) med til dig. En normal krediteringssag ved samsung tager 1-3 uger, alt efter travlhed i butik, værksted og afhenting af produkt.

Det kan være I næste gang handler i en fysisk butik, og vælger noget andet end samsung:)

- Hader ikke Samsung, men er ikke imponeret.
Af kskruger
#74538
lessarh skrev:Kedeligt for dig at høre dette.

Men nu er Samsung heller ikke kendt for højkvalitets produkter..

.
Samsung er ikke være eller bedre end andre mærker, f.eks. har Panasonic med deres 42PX70 haft store problemer med deres plasma panel, som fik fejl efter kun 2 års brug. Og har har folk ventede i mdr. på at få lavet deres tv.
Af macbane
#76836
Som jeg har skrevet andre steder her på siden så er Samsung DK ikke særligt tilfredse med at folk kan handle deres nordiske modeller andre steder end Fona Expert Ellefanten eller føtex bilka og Hifi Klubben.

Jeg har hørt om kunder der har fået en bar røv at trutte i.

I de 4 år jeg har forhandlet deres produkter har der ALDRIG været problemer. Det eneste der har været var at de i starten lovede inden for 24 timer. Det kunne de ikke lige overholde.
Af Bob
#84162
hej

laaner lige denne traad.

jeg har koebt et samsung tv hos expert (i fysisk butik)med en del fejl, bla hylelyden og en blaeser der larmer periodisk.

jeg har haft samsung support ude 3 gange, efter 3 gang gik der faktisk 2 maaneder hvor det hele virkede, men nu er den altsaa med begge fejl igen. aergeligt.

kan jeg faa mine penge igen?

og er butikken forpligtet til at hente det saa?