Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zap
#65931
Jeg er klar over at der i mange tråde er skrevet diverse om parallelimport, men det er vanskeligt at overskue...

Er der nogen der kan give en lille indføring i hvad man skal være opmærksom på ift. garanti, service, tekniske ting mv.?
Af Zap
#66366
Slet ingen der har lidt input til dette spørgsmål....?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#66375
Ved parallelimport har du 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Forhandleren varetager reklamationssager, hvilket oftest betyder, at du sender TV'et retur til ham, hvorefter han sender det videre til en servicepartner. Du må ikke faktureres for forsendelsen, så forhandleren skal betale denne for dig i tilfælde af en RMA-sag.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#66377
Sagt på en anden måde: Der er ikke nogen forskel på dine rettigheder når du køber parallelimporterede varer i forhold til 'danske' varer.

Det eneste der kan være lidt besværligt hvis der er et problem med varen, kan jo så være at få den sendt af sted kontra at der kommer en reparatør ud og bytter/reparerer varen.
Af steffenj
#66383
Enkelte leverandøre har bedre garenti/reklamations bestemmeser på nordiske vare. F.eks samsung (40+), lg og philips. Dvs der kommer en tekninker hjem på addressen og laver TV'et vis dette er muligt ellers kommer de med et låne tv og afhenter det fra kundens addresse. Det er tit den eneste forskel også er der nogle modeller der ikke har de samme tuner.
Af Kief
#66385
Jeg har snakket med Samsungs kundeservice og de siger at hvis du parallelimporterer så gælder deres prestige service (på 40"+) ikke MEN at du godt selv kan indlevere det til deres reparationssted her i DK - så ville ikke være vildt bange for at købe et Samsung TV i Tyskland...

Er du bange for fejl, så kan du tilkøbe en www.securator.dk forsikring - så er du helt sikret for omkring 1000 kr.

/C
Af Zap
#66427
steffenj skrev:Enkelte leverandøre har bedre garenti/reklamations bestemmeser på nordiske vare. F.eks samsung (40+), lg og philips. Dvs der kommer en tekninker hjem på addressen og laver TV'et vis dette er muligt ellers kommer de med et låne tv og afhenter det fra kundens addresse. Det er tit den eneste forskel også er der nogle modeller der ikke har de samme tuner.
Tak for jeres input. Det med tuneren kan man vel afklare ved at spørge forhandleren om den virker til det danske signal?