Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343819
I morgen er dagen hvor jeg skal ud og købe et nyt TV. Jeg ved hvilket jeg skal have, og jeg kan se på pricerunner, at skærmen er at finde hos mange forskellige forhandlere.

Måske er jeg blot lidt nervøs, men jeg er kommet til at tænke på noget, som jeg tror vil være et interessant emne at diskuttere her på sitet.

Betyder valget af butik noget som helst ift. standen/behandlingen af fjernsynet?

Jeg har f.eks. hellere lyst til at købe skærm fra Hifi Klubben, end Power. De virker mere reelle, og professionelle. Men hvis de ikke har skærmen hjemme, vil jeg formentlig køre videre til Power og købe skærmen dér. Så jeg får skærmen samme dag.

Betyder det noget?

Passer forskellige butikker forskelligt på deres skærme? Eller kommer det hele fra samme manufaktur alligevel? Det er et Samsung jeg skal købe forresten.

I min naive verden kunne power sagtens være et sted hvor modellerne bliver hevet ud af kasserne og forsejlet igen. Jeg ved ikke hvor jeg har den fordom fra. Returvarerne skal vel sælges senere?

Det kunne være spændende at høre fra nogle erfarne hoveder, om det er fuldstændig ligemeget hvor man køber tv'et, så længe indpakningen er uåbnet, og prisen er god.

Mvh Martin
#343820
I dit tilfælde ville jeg vælge hiflklubben, du får 3 års garanti i stedet for 2 års reklamationsret hos Power og hvis prisen er den samme, så er det en bedre handel for dig.
Jeg prøver at handle lokalt og har handlet i over 10 år hos AV connection i Odense og har altid fået en god og seriøs service. Måtte dog købe mit HZ1000 i power til 9999 som AV connection slet ikke kunne matche fordi Power havde købt et stort restparti.
Det kommer naturligvis også an på hvilket mærke man ønsker at købe, de mindre special butikker har typisk kun to tre mærke i tv, men til gengæld ved de meget mere om deres produkter.
Hos Power og Elgiganten, får sælger at vide hvilke produkter han skal prøve at sælge og får provision af salg og derfor kan du ikke bruge deres rådgivning til noget som helst.
Pris er ikke alt, man skal se på den samlede pakke, med garanti og service for at kunne vurdere det bedste køb.
#343835
jkn789 skrev: 22. jul 2022, 00:57
Hos Power og Elgiganten, får sælger at vide hvilke produkter han skal prøve at sælge og får provision af salg og derfor kan du ikke bruge deres rådgivning til noget som helst.
Hvis provision skulle være lig med dårlig rådgivning, kan man nærmest ikke handle nogen steder. Sælgerne i HiFi Klubben får også provision af salget. Sådan er det i stort set alle kædebutikker med udvalgsvarer uanset typen af vare.
#343836
korrekt, sælger hos hiflklubben er også på provision og man skal som køber bare være opmærksom på at en sælger som udgangspunkt ikke giver neutral rådgivning