Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kvaaen
#353922
Hej alle,

Jeg er lige flyttet ind hos min bror. Han har Hiper via kabel/tv. Da jeg pt. gamer via Xbox cloud ønskede jeg at opgradere hans router til en wifi6 router (han har 1000mbit).
Jeg køber så en TP-Link AX55. Men da jeg kommer hjem, pakker den ud, og følger denne guide (https://www.hiper.dk/hjaelp/udstyr/vlan-tagging) for at sætte den op så jeg kan bruge den i stedet for at bruge routeren fra Hiper finder jeg ud af, at hans selvfølglig er med COAX stik og ikke Ethernet.

ØV! Men tænker kampen ikke er tabt endnu. Jeg sætter herefter Hiper routeren i Bridge mode (via af denne guide: https://www.hiper.dk/hjaelp/udstyr/bridgemode). Sætter den nye router til via LAN kabel imellem dem. MEN, den får intet internet.

Jeg aner simpelthen ikke lige hvad jeg kan/skal gøre. Og håber, at nogen herinde er 100m mestre i den slags som kan give noget sparring på det.

Jeg gad godt at have sat det op, så vi ikke behøver Hiper routeren. Det bør kunne lade sig gøre. Men er det muligt at få en Coax til ethernet adapter? Og i så fald. er der nogen butikker på Sjælland som har en (eller én af jer der bor i nordsjælland som har en de ikke bruger)

Alternativt, hvorfor virker det ikke, når jeg sætter Hiper routeren i Bridge mode? Gør jeg noget forkert, eller overser jeg noget?

Alle råd er velkommen! :-)

På forhånd, tak!
#353938
altså den router den skal fordele internettet ud i hjemmet, skal understøtte Vlan, Hiper køre med Vlan 101 så det skal du sætte din router til, men ik alle routere understøttet dette Vlan.
Af Axlon
#353941
DanFrandsen skrev: 17. sep 2023, 19:18 altså den router den skal fordele internettet ud i hjemmet, skal understøtte Vlan, Hiper køre med Vlan 101 så det skal du sætte din router til, men ik alle routere understøttet dette Vlan.
Ikke når det er via coax.
Hipers boks skal blot sættes i bridgemode (hvilket faktisk heller ikke er nødvendigt, men så har man rouer på router).