Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316638
jeg holder slet ikke øje med BF i år - der er absolut nul og nix som jeg mangler/godt kunne tænke mig i år :-)

forrige år nåede jeg ikke at købe Philips Fidelio X2HR men så fandt jeg dem (for ca.1,5mdr.siden) på tilbud (Amazon.de wherehouse deal) til en lidt billigere pris end forrige års Amazon BF tilbud (som lå på 99Euro) - og samme gælder Yamaha MusicCast WXAD-10

det var også i år at jeg ville forkæle mig med 'Red Dead Redemtion 2' men nu er det på Game Pass + så købte jeg det til -80% hos Gamestop

håbede på at min stuesuge ville holde de næste par mdr. men det gjorde den ikke så måtte finde en ny for 1md.siden

det tv som jeg evt.ville være interesseret i kommer ikke ned til den pris som jeg er villig at give for et 65" (max 16.000kr og hverken Panasonic HZ eller GZ 1500 og 2000 kommer næppe i nærheden af den pris)

købte min 2. Xbox One X til 1479kr (hos Gamestop) for en uge siden så jeg er sikret rå underholdning de næste 4år (køber først new gen ca. 4år efter de er kommet på markedet)

tablet og mob.tlf. siger mig ingen ting

min computer er helt up-to-date...tøj og sko = nul interesse/behov, hifi delen er også fornyet ssååå...- sådan som det ser ud lige nu så jeg vil ikke engang holde øje med BF 2020 men hvad med Jer?
#316639
Black Friday har i mange år været ekstremt opreklameret i Danmark...! Og man skal virkelig indgående kende til prisudviklingen på et givent produkt, som man ønsker eller har på ønskelisten, hvis man IKKE vil blive snydt.

Derfor er Flatpanels "Tilbudsjagten" et godt sted,at holde øje med, hvad der sker.

Blot en "husker" indtil d. 27. november. :)
#316640
Gromit skrev:Black Friday har i mange år været ekstremt opreklameret i Danmark...!
herhjemme - BIG FAT JA! men f.eks.så havde Amazon.de (forrige år) mange af de ting som JEG har været på udkig efter til priser som jeg ikke har set andre steder (selvom at jeg HELST vil handle i Danmark)

MEN! jeg har også lagt mærke til at man kunne finde en ret god mob.tlf. til en meget god pris (hos 3), Elgiganten havde super gode tilbehør til computer til retarderet gode priser (fra kabinetter til AIO vandkøling og div. andre ting til !!!MEGET!!! gode priser)

så det kommer så også an på hvad man er på udkig efter...
#316678
Der er rigtig mange tilbud på Black friday der enten er "normalt tilbud", eller som slet ikke er tilbud. Men sådan er det jo med tilbud alle andre dage af året også.

Hvis man bare kigger på "spar 33% skiltet uden at tjekke normalprisen, så er man for dum, og selv uden om det vil jeg mene.

Der findes steder hvor man kan tjekke prishistorikken, og man kan sammenligne med priser i andre butikker... Meget nemmere bliver det da ikke...

Og som Allo også er inde på, der findes som regel en del gode tilbud på Black friday, man skal bare lige finde dem.
#316684
48" LG CX som ny Gamer-PC monitor, som match til et på omtrent samme tidspunkt nyt RTX 3090/3080Ti (eller hvad navnet nu ender med at blive) forhåbentligt >20 Tflops og i hvert fald HDMI 2.1 udgang.
#316685
en del siger også 'der var ikke noget spændende/godt tilbud' blot fordi det hvad de gik efter ikke kom på tilbud (ikke godt nok tilbud i hvert fald)
x99gump skrev:Og som Allo også er inde på, der findes som regel en del gode tilbud på Black friday, man skal bare lige finde dem.
det gælder ikke kun at finde dem men også t have brug for dem :-)

bedste chance (sådan som jeg ser det) at score noget godt er når man ikke er alt for mainstream (ment f.eks.: der findes bedre og billigere tlf. og tablet end Apple's; bygger man selv sine ting og sager så er der ofte et par fund til prisen i bunken;

til dato har jeg ikke købt/fundet noget på selve dagen som jeg ikke kunne finde til bedre pris på andre tidspunkter (men nu varer også det der Black Friday ca. 30 dage efterhånden så der er ret gode tilbud op til og lidt efter selve dagen)

i år vil jeg (igen) købe Game Pass til min Xbox men...- det er ikke lige frem Black Friday tilbud som sådan (ikke decideret...det kører bare i samme periode som Black Friday og gælder minimum et par uger)

tvivler på at gode tv (65" eller 77") kommer på et godt eller bedre tilbud end det som kørte for et par uge/mdr siden; og her tænker jeg på Panasonic GZ960 og LG...- kan ikke huske om det var B8/B9 eller C9...)


TBC skrev:48" LG CX som ny Gamer-PC monitor, som match til et på omtrent samme tidspunkt nyt RTX 3090 med HDMI 2.1 udgang.
monster 4K combo...
#316730
rasmus.zahle-limkilde skrev:Er på udkig efter en q90R, men medmindre samsungguden producere at par ekstra eksempler kommer det nok ikke til at ske....
jeg må nok overgive mig til at jeg var for langsom og nøjes med en q95T... sidste år var der q90r nedsat med 12.000 hvor tror i prisen kunne ende i år??
kommer næppe til at ske :-)

mht. prisen: nok det samme...

hvorfor går du efter en lcd skærm? no love for f.eks. Panasonic HZ1000 eller lign. :-) ?
#316732
Kunne være rart at se et
50" Panasonic GX800 til omkring 5000 kr i Power og Elgiganten fordi det har den bedste kvalitet af et 50" tv, og det burde flere folk have fornøjelsen af.

Måske et 49" Sony XH95 til en fornuftig pris kan få folk op af sofaen.
#316733
PeterD skrev: 12. jul 2020, 07:28 Kunne være rart at se et
50" Panasonic GX800 til omkring 5000 kr i Power og Elgiganten fordi det har den bedste kvalitet af et 50" tv, og det burde flere folk have fornøjelsen af.
Det lyder da mere som et sælger argument, end noget personligt ønske. Forsøger du at sælge folk noget?

Jeg ville da aldrig ønske eller se frem til noget produkt som flere kan have glæde af på black friday, hvis de alligevel også har andre ønsker, det er for mig personligt totalt ligegyldigt og ikke værd for mig at tænke på.
#316737
allo skrev: 12. jul 2020, 01:38
rasmus.zahle-limkilde skrev:Er på udkig efter en q90R, men medmindre samsungguden producere at par ekstra eksempler kommer det nok ikke til at ske....
jeg må nok overgive mig til at jeg var for langsom og nøjes med en q95T... sidste år var der q90r nedsat med 12.000 hvor tror i prisen kunne ende i år??
kommer næppe til at ske :-)

mht. prisen: nok det samme...

hvorfor går du efter en lcd skærm? no love for f.eks. Panasonic HZ1000 eller lign. :-) ?

Det skyldes nok mest udformningen af vores stue med ret mange lysindfald... havde i lang tid OLED i tankerne helt klart, men efter snak med sælgere i både Elgiganten, power og ikke mindst HIFI-klubben er de alle kommet frem til at OLED, desværre, nok ikke er den bedste løsning for mig.
Herefter er jeg blevet lidt solgt på no-gap waalmaount og one-connection-box... så målet er en q95t lige nu....
#316742
rasmus.zahle-limkilde skrev:er jeg blevet lidt solgt på no-gap waalmaount og one-connection-box... så målet er en q95t lige nu....
indbygnings-'hul' i væggen er en endnu bedre løsning :-) bare nederen at det ikke er så nemt at 'udgrave' (medmindre at der er tale om 'mens man bygger sit eget hus') og ikke kan justeres/tilpasses andre størrelser på en nem måde med tiden

one-connection box er nu også smart nok...jeg bruger dog min forstærker og det fungerer (næsten :-) ) på samme måde

rasmus.zahle-limkilde skrev:OLED, desværre, nok ikke er den bedste løsning for mig.
både og...både og...for man kan jo altid give mørklægningsgardiner en chance og se hvordan de fungerer sammen med en OLED skærm...
#316746
allo skrev: 12. jul 2020, 12:45
rasmus.zahle-limkilde skrev:er jeg blevet lidt solgt på no-gap waalmaount og one-connection-box... så målet er en q95t lige nu....
indbygnings-'hul' i væggen er en endnu bedre løsning :-) bare nederen at det ikke er så nemt at 'udgrave' (medmindre at der er tale om 'mens man bygger sit eget hus') og ikke kan justeres/tilpasses andre størrelser på en nem måde med tiden

one-connection box er nu også smart nok...jeg bruger dog min forstærker og det fungerer (næsten :-) ) på samme måde

rasmus.zahle-limkilde skrev:OLED, desværre, nok ikke er den bedste løsning for mig.
både og...både og...for man kan jo altid give mørklægningsgardiner en chance og se hvordan de fungerer sammen med en OLED skærm...
Som du selv siger så er indbygningshul ikke altid nemt at lave og i det her tilfælde er det en spartlet murstensvæg man ikke bare laver hul i eller bygger en forsats på....

I forhold til gardiner så er der tale om en 10m lang stue med vinduer/terrassedør i de 7... derudover er der åben planløsning til køkken og gang også... så mørkt bliver der aldrig i dagslys...