Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#274915
Hej,

Er der nogle der har tænkt over hvorfor TV2 absolut skal sende Nyheder midt i Tour de France?

Fordi så kan de sende reklame blok 2 gange - 1 før og 1 efter Nyhederne. Nyheder i 3-4 min., reklamer 2 gange i 7-8 min., i alt ca. 20 min. afbrydelse.

Hvorfor TV2 gør det på den måde, er fordi TV stationer der sender fra Danmark må ikke afbryde udsendelsen for at sende en reklame blok - i Danmark må man kun sende reklame blokke mellem udsendelserne.

Og så deres sensations overskrifter på alle nyheder også på ligegyldige ting.
Deres research er tit ikke god nok - bl.a. derfor blev nyhedschefen Lotte Mejlhede fyret som nyhedschef og arbejder i dag som journalist for TV2 nyhederne.
Af bleed_blue
#274929
Tv2 må kun afbryde sportsudsendelser med reklamer, når der er en naturlig pause. Og det er der jo ikke rigtigt i et cykelløb, så de bliver derfor nødt til at have en nyhedsudsendelse.

Under vm i ishockey havde de reklamebreaks i selve perioderne når der var timeout. Sidstnævnet er blevet taget op af radio/tv nævnet, der vil vurdere, om denne form for afbrydelser er i strid med reglerne. Jeg har ikke hørt om, at der skal være truffet afgørelse endnu.
Af DavidWebb
#274935
Det er jo derfor man betaler sin licens og kan se DR og slippe for de møgreklamer....

Og jeg ved godt jeg stikker hånden i hvepseboet her på siden.....så dukker hovedet under haveparasollen!:-)
Af Turbo
#274944
bbplayer skrev:Det har de gjort længe, også ved andre live begivenheder, som Oscar uddelingen.
I know, men det gør det da ikke mere moralsk rigtig at omgås reglerne på den måde?
bleed_blue skrev:Tv2 må kun afbryde sportsudsendelser med reklamer, når der er en naturlig pause. Og det er der jo ikke rigtigt i et cykelløb, så de bliver derfor nødt til at have en nyhedsudsendelse.

Under vm i ishockey havde de reklamebreaks i selve perioderne når der var timeout. Sidstnævnet er blevet taget op af radio/tv nævnet, der vil vurdere, om denne form for afbrydelser er i strid med reglerne. Jeg har ikke hørt om, at der skal være truffet afgørelse endnu.
Det er da ikke en nødvendighed at lave en Nyheds udsendelse midt i f.eks. et cykelløb for at kunne sende reklamer - hvis, så er man da lidt for pengebegærlig.

Jeg vil håbe de får et hak over næsen for det med VM ishockey.
DavidWebb skrev:Det er jo derfor man betaler sin licens og kan se DR og slippe for de møgreklamer....

Og jeg ved godt jeg stikker hånden i hvepseboet her på siden.....så dukker hovedet under haveparasollen!:-)
Jeg betaler skam også licens men Tour de France, VM fodbold (det hele) osv. bliver desværre ikke sendt på DR.
jesperb-64 skrev:Jøsses da.
Hvis jeg nu svare "tosse" her, hvor langt når vi så?
I stedet for den dumme kommentar skulle du heller komme med din mening eller skal vi gætte hvad den er?
Af DavidWebb
#274946
Jeg nyder også touren på tv2 og slukker bare lyden når der er reklamer. Jeg er helt enig ang det unødvendige med nyhedsblok. Men hvem betaler lønnen til dem som er i frankrig og lave tv?
Jeg har ikke påstået at nogle her ikke betaler licens, det giver jo også snart sig selv når det går over skatten.
Af Brixen
#275082
15-20 minutters afbrydelse midt på Tourmalet i går, hvor vi får besked på at vi kan se videre på TV2play.
Så er der ingen grund til at have en tv-pakke med TV2.
Tak til TV2 for at få mig til at klippe kablet!
Af Turbo
#275089
Det er det jeg mener - dybt godnat at TV2 omgås de Danske regler på den måde og at der ikke sker noget ved det.
At betale 139,- kr. pr. md. for TV2play alle kanaler uden reklamer, men stadig reklamer på TV kanalerne.
Eller 99,- kr. for TV2play alle kanaler med reklamer hehe.
Selvom du klipper TV kablet kommer du stadig til at betale licens - det er lang tid siden vi var under 256 kbit.
Af Brixen
#275092
Det bliver ikke TV2play, jeg køber til cykelløb.
Jeg så Giro de Italia på Eurosport. De har også reklamer, men der kan man skifte over på en stream uden reklamer og uden kommentarer imens.
Jeg ser næsten kun DR programmer, men har ikke opsagt tv-pakken før, fordi vi kun betaler 139 kr. for den.
Af Globulus
#275093
Jeg savner de gode gamle dage, hvor man kunne se en (een!) tenniskamp fra start til slut uden der skulle klippes væk til reklamer eller over til andre kampe i samme øjeblik spillerne satte sig ned mellem partierne.

Eller man kunne følge een disciplin under OL, hvor man fik udøvernes mentale opladning med i stedet for at man hoppede fra disciplin til disciplin afhængigt af, hvor på stadion der lige skete noget.

Måske det var noget, der kun fungerede i en tid, hvor der ikke var andet seerne kunne zappe over på, men jeg er stort set stoppet med at se sport pga nutidens måde at producere udsendelserne på - i hvert fald når der er tale om sportsgrene med mange, små pauser, som kan udnyttes af producenterne.