Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af claros
#16124
Hej!

Er helt ny og har tjekket en masse indlæg, men jeg kan ikke rigtig finde præcist svar på mine spørgsmål, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe ???

Jeg har en bærbar uden DVI eller HDMI udgang, kun VGA som jeg har tilsluttet til min 32" fladskærm via VGA.

Når jeg ikke har nogen digital udgang fra den bærbare får jeg vel ikke noget ud af at bruge et VGA-DVI kabel til at fobinde bærbar og fladskærm, eller gør jeg ???

Det billede jeg får op på fladskærmen er jeg ikke helt tilfreds med. Jeg kan få det til at køre i 1360*768 men der er stadig en sort kant i højre side af skærmen og jeg har nogt underligt hvidt flimmer (støj) i bunden af skærmen. Er det bare min skærm som er for dårlig til pc-brug, eller hvad kan jeg gøre ???

På mit GFX (X600) har jeg nogle indstillinger med 2 skærme og jeg troede egentlig, at jeg kunne sætte mit fladskærm op som skærm 2 også tweake indstillingerne på plads, men jeg kan slet ikke få "aktiveret" skærm 2. Uanset hvad jeg gør, så forbliver både bærbarskærm + fladskærm som skærm 1.... nogen der ved hvordan jeg gør det ???

Og jeg undskylder på forhåmd hvis jeg har oprettet denne tråd det HELT FORKERTE sted ;)
Brugeravatar
Af azrael
#16138
Nu skriver du ikke, hvilket LCD-tv du har. Der er nemlig stor forskel på, hvordan de forskellige producenter håndterer det, og der er også forskelle de enkelte modeller imellem.

Et DVI-VGA kabel vil du nok få forbløffende lidt ud af, idet det kun vil forbinde DVI-udgangens analoge signal med VGA-stikket, dvs. der sker ingen konvertering fra analog VGA til digital DVI, hvis det var det du håbede på.

Prøv at angive producent og modelnavn på dit tv. Så kan jeg eller andre nok bedre hjælpe dig. Eller i al fald prøve på det... :)
Af Larsen
#17291
Har et tilsvarende problem. Prøver at koble min Dell Insp 9200 (med ATI mobility Radeon 9700) op på mit Sony 32 S10A via DVI - HDMI, og det går for så vidt ok bortset fra at jeg kun får skrivebordet at se uden ikoner. Kan heller ikke se programmer der køres.

Nogen forslag til hvad jeg gør forkert? Der er ingen problemer via VGA.
Af Lassie
#18414
Jeg har et nyt Toshiba 32C3030D og ville også gerne vide hvilken slags forbindelse der ville være den bedste. Har desværre også kun en VGA-udgang , og jeg ville lige høre om jeg skulle have fat i en DVI/HDMI adaptor eller bare skulle bruge et alm. VGA kabel.

Håber folk kan hjælpe!