Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af shjensen
#132293
Hej

Jeg har fået købt en 7.1 Receiver model : HW-C700/XEE fra Samsung. Nu har jeg så kalibreret lyden og sat det hele op, ingen problemer under ASC (Auto kalibrering) alle højtalere inkl subwoofer giver lyd fra sig.

Nu sætter jeg så en Blu-Ray skive i min PS3, som er forbundet med HDMI 1.3 kabel til AVR receiveren, som køre 1.4 HDMI kabel out til tv'et. Alle højtalere spiller ganske fint, men subwooferen siger ikke et pip. Den lyser bagpå, den er skruet op på 30% ca. men intet lyd, heller ikke ved CD eller DVD sker der noget.

Hvad kan dette skyldes? Hvorfor er der lyd under kalibrering og når man bruger testtone, men ingen når man bruger PS3???
Brugeravatar
Af hans123
#132296
Helt sikkert et sted i din opsætning.

Kender ikke til menu'en på din samsung.

Men som regl kan man sætte sub til at spille sammen med dine andre højttalere.

Noget med dual bas / sub

Eller man stille front ht til small så skulle bas sendes til sub
Af shjensen
#132300
Hej Hans123..

Tusind tak for rådet. Jeg gik jo naturligvis ud fra at ASC selv fandt ud af diverse indstillinger. Men ganske rigtigt stod alle højtalere til Large, da de blev ændret til small var der ingen problemer :)
Senest rettet af shjensen 5. mar 2011, 12:16, rettet i alt 1 gang.
Af shjensen
#132301
Jeg er ikke det helt store lydgeni, men har lige et bonus spørgsmål.. Når jeg nu sætter en Blu-Ray skive på og vælger 5.1 DTS-HD i Blu-ray Menuen. Så viser displayet på receiveren stadig kun Dolby & Pro Logic IIz i bunden.

Er det mig eller burde Displayet på Receiveren vist DTS-HD, Dolby TrueHD osv osv. når det er det reele signal den modtager fra min PS3?

;;)
Af Phaerox
#132303
Frygt ej. :) Der er intet galt med hverken receiver eller ps3.

Grunden til receiveren ikke viser DTS-HD eller Dolby TrueHD er fordi den faktisk ikke modtager/decoder disse signaler. Det har PS3 allerede gjort og sender altså lyden via LPCM (Som alle receivere burde kunne decode). LPCM lyden er identisk med TrueHD eller DTS-HD, så ingen kvalitet er gået tabt.

Din receiver viser altså helt rigtigt LPCM :p
Af mhca
#132306
Kan PS3 Slim ikke bitstreame HD-lydformaterne videre til receiveren? I så fald, burde man ikke kunne få receiveren til at modtage DTS-HD og stå for dekodningen?

Men det er vist kun Slim og ikke den gamle Phat PS3.
Af Phaerox
#132321
Jo ps3 slim kan godt bitstreame hvertfald. Ved ikke om de gamle tykke kan med nyere software :) og ganske rigtigt så vil receiveren så stå for dekodning.

Der skal du blot gå ind i video settings på din ps3 såfremt du har en slim og vælge bitstream frem for linear pcm :)
Af Cutter
#132340
Phaerox skrev:Der skal du blot gå ind i video settings på din ps3 såfremt du har en slim og vælge bitstream frem for linear pcm :)
Hvilket af de 2 muligheder er så bedst? Hvis man kan spørge sådan O-O
Af mhca
#132355
Cutter skrev:
Phaerox skrev:Der skal du blot gå ind i video settings på din ps3 såfremt du har en slim og vælge bitstream frem for linear pcm :)
Hvilket af de 2 muligheder er så bedst? Hvis man kan spørge sådan O-O

Jeg var nysgerrig, så jeg søgte lidt på nettet:
http://forum.blu-ray.com/home-theater-g ... stion.html
In the end, there is no sonic benefit that either has over the other, and why when looked at critically, the receiver doing it becomes a marketing ploy and nothing else.
There is no super duper decoding chips in receivers. Generally the same decoding chipset you see in the player is the same as you see in the receiver. The conversion process in the player and the receiver is the same(conversion to PCM). Both are lossless.
Så umiddelbart burde der ikke være nogen fordel i at dekode i receiveren. Det er dog muligt, at der findes nogle receivere med ekstremt gode dekodere, men det er næppe din Samsung receiver :-) Jeg ville nok personligt lade PS3'eren dekode. Han skriver noget om, at man får al informationen med, hvis afspilleren dekoder fremfor at bitstreame og lade receiveren gøre det.

Mvh. Martin

PS. Husk, jeg er ingen ekspert, men forsøgte bare at støvsuge nogle få sider for ekspert-udtalelser.

EDIT: Hov, kan se at jeg svarede Cutter. Det er selvfølgelig ikke Cutter, der har den omtalte Samsung receiver, men trådstarter. Så min reply er nok mest henvendt til trådstarter omend et svar på Cutters spørgsmål.