Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af uranmunken
#5283
Hej...
Jeg tænkte på om der er nogle der kender nogle gode Media center programmer som er gratis? Vil meget nødigt give 900kr for microsoft media center programmet :)
Af aterra
#5298
Jeps er meget glad for et der hedder mediaportal, er faktisk af den overbevisning at det slår MCE på mange punkter... Eller hvis du er frisk er der mythtv, men det er til linux så det tager noget længere tid at sætte op, men skulle ellers være det ultimative, så vidt jeg ved.
Af azirath
#7096
Jeg benytter også MediaPortal, det kan en masse ting som MCE ikke kan, feks håndtere DVB-C(digitalt kabeltv) og Ogg musik filer. MCE er et frygteligt program IMHO.
Af Tiarn
#8350
Et lille hurtigt spørgsmål;

- hvilken windows udgave kører I mediaportal på?

(Kan man få mce keyboardet til at virke hvis det nu ikke er MCE men bare almindelig xp?)
Af Hundebol
#8738
Du kan køre Mediaportal på alle windows XP-udgaver. Ved dog ikke om du kan få et MCE-keyboard til at køre på andet end Media center edition-udgaven...

Hvis du vil have flere alternativer, så kan jeg anbefale Meedio som kan skaffes gratis ved en enkelt google-søgning (version 1.41)- den version som er den sidste behøver nemlig ingen licens-kode (Meedio er blevet opkøbt og derfor er udvikling stoppet - men programmet kan sagtens bruges)

Mangler man hjælp til programmet så søg eventuelt hjælp på minhtpc.dk

mvh. hundebol
Af ChrisJJ
#10537
Har lige et spørgsmål vedr. medieportalen. Kan den sættes til at gå i standby efter en optagelse. Det kan MS Mediacenteret ikke, jo med et lille program, men ikke af sig selv. Nogen der ved det?
Af iballan
#12925
Jeg kan kun anbefale Meedio som HPTC program. Det er mere fleksibelt end mediaportal og MCE, og så er det en windows applikation.
Af iballan
#13722
Vedrørende MCE tastaturet, så virker det uden problemer i en alm XP pro ENGELSK udgave
Af SIMONL
#15495
Jeg har selv købt et mediacenter med MCE. Fik hurtigt skiftet til mediaportal og har kørt med det i ca. et år nu.
Jeg skiftede hovedsagligt pga. MCEs tvguide som ikke virkede og hele musik delen suttede.

Jeg kører vista home premium på min stadionære pt. og har luret mc funktionen i det. Den ligner MCE utroligt meget, så jeg tror ikke det er noget jeg hopper på lige foreløbigt.