Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#34206
hej håber en af jer kloge mennesker kan hjælpe mig jeg har et 42 Lg tv og ville lig se om jeg ik kunne få den til at virke som pc skæme. bruget bare et helt normalt kable fra computer til tvet altså ik et HDIM
da jeg slutte den til virke mens den er i gang med at åben men når pcen er klar så er der ik noget signal til tvet mere hvad skal man gøre for at få det til at virke håber en af jer kan hjælpe mig :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#34208
Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber.
Tryk på Indstillinger.
Du vil nu se et billede af nogle kasser hvor der står "1" og "2" på. Den med "2" er nok grå og utydelig.
Klik på den utydelige skærm og vælg imellem de to options nederst på siden, hvor du kan indstille skærmen som primær-skærm eller som udvidelse af skrivebordet.
Af Augu
#34209
Hey har selv et Lg fjernsyn, og det kan til tider drille lidt. Jeg har en Dell computer som jeg vil slutte til. Fik samme problem som du beskriver intet signal. Det du skal gøre, er at gå ind i indstillingerne på dit skrivebord altså

Højreklik og tryk egenskaber!

Tryk indstilinger i fanen!

Tryk på feltet Avanceret

Øverst i fanerne skulle du gerne kune indstillie til flere skærme, min hedder Catalyst(r) Controle center.

Herigennem skulle du kunne vælge en ekstern skærm, men du skal nørkle lidt rundt :-)

Havde en Samsung skærm før, og der var det betydeligt nemmere, da den selv detectede opløsning og indgang og alt.

PS: Husk at ændre din opløsning, til det som dit fjernsyn kører, ellers bliver billedet enten sort(For høj opløsning) eller grimt (Forlav opløsning)
Af jesperh
#34210
takker :) det må jeg prøve men hvordan skal jeg gøre det ? kan jeg ik se noget som helst på skæmen (tvet)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#34215
Har du ikke tilsluttet din computerskærm imens?

Hvis du kun har 1 kabel i din computer, så må du starte med at sætte opløsningen i windows ned til eksempelvis 1024x768, sætte din opdateringsfrekvens ned til 60 Hz og så sætte dit TV til bagefter. Det er højest sandsynligt fordi du kører med en for høj opdateringsfrekvens på skærmen på din PC ift. hvad dit TV kan klare.
Af jesperh
#34520
jeps takker for hjælpen det virket :)