Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357372
Hey folkens
Jeg har opgraderet min pc og min reciever i hjemmet og derved har jeg også måtte opgraderer til et Optisk Fiber HDMI 2.1 kabel, som er forbundet imellem PC og recieveren.
Der er dog opstået et underligt problem, når jeg sidder ved min pc og arbejder. Selvom min reciever og TV'et er slukket (Standby), så bliver min PC konstant ved med at afspille en lyd, som om noget bliver fra/tilkoblet pc'en. I kender sikkert lyden fra når man indsætter et USB stik i USB porten, så afspilles der altid en lyd, når USB stikket bliver indsat eller afmonteret.
Men i dette tilfælde har jeg fundet ud af at det er mit HDMI stik til receiveren, som er problemet.
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor dette sker og hvad man evt. kan gøre for at afhjælpe problemet?

PC'en er udstyre med et Geforce 4080 og receiveren er en Denon Avr x2800H og TV'et er et Sony A80J. Hdmi kablet er et HDMI 2.1 48gbps som er optisk fiber og er 10m langt.
#357475
Hvis det er hdmi stikket kan du prøve at købe en hdmi blokker, det er hvor pin 13 ikke er der.....av kables.dk har dem og de koster ikke en formue men det er kun til CEC kunne måske være det også duede til pc??? anyone?