Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355068
Skal til at benytte Norlys tilbud om at streame 8 kanaler i deres app, herudover har jeg nogle andre apps jeg benytter til mit tv. Disney, DRTV, HBO

Jeg kan se at Power har en Apple TV model 22 på tilbud til 1060 kr

Er den bedre en Cromecasten? Hvilke fordele kan der være ved den? Skal siges jeg bruger en Apple telefon i forvejen hvis det gør nogen forskel?
#355069
Vi købte oprindeligt en Chromecast med Google TV, og i starten syntes jeg, at det fungerede fint. Men, jo mere jeg brugte den, jo mindre syntes jeg om det. Især er det, i min optik, kritisk, at chromecastens hardware ofte ikke virker kraftig nok; navigeringen kan føles sløv og afspilning af 4K-materiale oplevede jeg også engang imellem som langsom. (ikke når filmen først var gået i gang, men indtil da)

Jeg blev desuden heller aldrig venner med Googles fjernbetjening - men det vil mange sikkert også sige om Apples.

Da jeg faldt over tilbud på Apple TV'et, så tog jeg i butikken og købte det i stedet. Jeg er dagligt glad for udskiftningen. Alene det, at navigeringen ikke føles tung, er penge værd i sig selv.

Jeg troede ikke, at jeg ville bruge fjernbetjeningen via iPhone, men det må jeg bare indse, at jeg gør.

Det skal siges, at jeg nok var den eneste i huset, som egentlig var utilfreds med chromecast'en :)

I dag er prisforskellen dog vist en noget anden, så måske det også spiller ind i din vurdering.
#355070
Apple TV 4K er bedre end Chromecast, men om den er pengene værd er individuelt. Jeg synes personligt, at det er en lille merpris for noget man benytter dagligt.

Fordele er langt kraftigere hardware, mere lagerplads, hurtigere og længere OS-support, integration med iPhone/iPad (AIrPlay, brug af tastatur, mulighed for at se billeder/video fra iPhone), bedre fjernbetjening, mulighed for spil (Apple Arcade og app-butik) mv. Se eventuelt vores test af Apple TV 4K 2022 her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1668066442
#355073
Jeg vil til enhver tid ALTID anbefale en Apple TV 4k, 3rd gen med ethernet/128gb ram.
Jeg har INTET andet apple apparat i hjemmet, og kunne aldrig finde på at udskifte min android telefon fx, eller skifte fra Windows til MAC.
Apple TV 4k, interface, afspilning, fjernbetjening, navigering mm er bare så meget lækrere end noget der kan præsteres på Android TV platformen. Selv Shield TV pro, har en del mangler og irritationsmomemnter i forhold til Apple TV.

Det eneste jeg efterhånden bruger min chromecast til er, hvis jeg skal dele min PC skærm op på tv skærmen. Der er Airplay ubrugeligt, hvis du ikke har en MAC.
#355074
brug 200 mere og køb den store model med 128 gb, den har mulighed for at blive kablet, den lille model har kun wifi.
#355076
jkn789 skrev: 13. nov 2023, 16:12 brug 200 mere og køb den store model med 128 gb, den har mulighed for at blive kablet, den lille model har kun wifi.
Hvilket er mere end rigeligt til at streame med 10-25 Mbps.
#355078
Jeg har både en Apple TV 4K og en Chromecast med Google TV. Jeg kan tilslutte mig alle bemærkninger ovenfor. Herudover har Apple TV 4K den store fordel, at man slipper for, at brugerfladen er fyldt med såkaldt anbefalet indhold, som i virkeligheden er reklamer.
#355079
det er korrekt at wifi forbindelse er rigeligt til at se alle streaming tjenester, hvis altså wifi forbindelsen er stabil, jeg har desværre oplevet ustabile forbindelser, så vil altid anbefale at kunne kable hvis muligt, derfor min anbefaling af den store Apple tv boks.