Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#353255
Jeg har fornøjelsen af at have en del hotelovernatninger pt.
Og det er sku lidt svingende hvad der er af muligheder for at caste til div tv. Jeg tænker at jeg måske skulle ha en Chromecast eller Appletv boks med, hvad vil umiddelbart være nemmest at koble på nyt netværk hver gang?
#353265
Mange hoteller bruger 'captive portal', altså den login-side, hvor man skal indtaste værelsesnummer og efternavn eller bare klikke OK til nogle betingelser. Som udgangspunkt kan streamingbokse ikke håndtere en captive portal.

Apple TV og HomePod fik understøttelse af captive portal med tvOS 15.4: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1643347728

Jeg prøvede det for første gang med HomePod for et par weekender siden og det var super nemt. Det dukker bare en notifikation op på iPhone, som man klikker på, og så er man i gang.

Chromecast kan mig bekendt stadig ikke forbinde til captive portals, så her vil du skulle købe en Ethernet-adapter, som kun vil virke hvis hotellet ikke har captive portal på Ethernet-forbindelser, eller lave mobil hotspot, hvilket ikke er optimalt udenlands.

Nyd rejserne.