Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352180
Hej jeg har prøvet at lave det så let og overskueligt som muligt og hvad problemet er og hvad jeg har forsøgt at prøve.



Problemet er at jeg kan ikke få projektoren til at køre 1080p 240hz. men egentlig vil jeg gerne vide om det er mig der køber de "forkerte" hdmi kabler eller andet.

1.a kan eARC og ARC hdmi have betydning for om jeg får billede eller ej?



Udfordringer der kommer



Det nye optisk HDMI high speed kabel kan IKKE give billede fra projekter til bærbar. Billedet er sort



2. ULTRA HIGH SPEED HDMI fra projekter virker og kan give 240hz når gaming mode aktiveres og 4k 60hz virker også igennem bærbaren men hvis jeg putter ULTRA HIGH SPEED HDMI i NAD T778 og i LINE 1 tager det nye optisk eller andre typer HDMI så vil den ikke gøre andet end KUN 4k 60hz. Gaming mode har været forsøgt aktiveret og slukket, har også tændt og slukket projektoren.



3. Optisk hybrid high speed formår ikke at sende billede ud fra projekteren hvis jeg bruger disse 2 hdmi. Projektor til nad t778 output, herefter line 1 til bærbar. Der kommer ingen billeder ud.



4. tidligere udfordringer var at billede blev cuttet ind og ud og små grønne prikke til tider men jeg vurderede til sidst at det var fordi 10+ meter var for meget for et ikke ultra high speed? men skal jeg være ærlig så ved jeg ikke om jeg har løst det eller ej..



HDMI kabler



1x 5meter ULTRA HIGH SPEED HDMI - ukendt købt, det er et meget tykt hdmi kabel



1x 10meter HDMI 2.0 kabel - https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/hd ... -10-m.html



2x Optisk Hybrid high speed hdmi kabel - https://www.av-cables.dk/langt-hdmi-kab ... -10-m.html



1x Projektor optoma 35UHDx - https://www.komplett.dk/product/1216493 ... tor-uhd35x



1x NAD T778 - https://nadelectronics.com/product/t778 ... amplifier/



1x asus bærbar - https://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-ROG ... TB/3026413



OBS. der er dobbelt testet med en gamer skærm om HDMI kablerne ikke duer. Alle kabler virker og f.eks. optisk hybrid high speed kan godt trække 240hz 1080p på den ene.



ps. håber jeg har postet det rigtige sted, tak for hjælpen.



Tilføjer lige billeder hvis det nu kunne hjælpe
#352202
Parish1323 skrev: 24. jun 2023, 00:57 1.a kan eARC og ARC hdmi have betydning for om jeg får billede eller ej?
Det spiller ingen rolle ift. billedet.

Parish1323 skrev: 24. jun 2023, 00:57 2. ULTRA HIGH SPEED HDMI fra projekter virker og kan give 240hz når gaming mode aktiveres og 4k 60hz virker også igennem bærbaren men hvis jeg putter ULTRA HIGH SPEED HDMI i NAD T778 og i LINE 1 tager det nye optisk eller andre typer HDMI så vil den ikke gøre andet end KUN 4k 60hz. Gaming mode har været forsøgt aktiveret og slukket, har også tændt og slukket projektoren.
Receivere med HDMI 2.0 kan højst håndtere 4K 60Hz. 1080p 240Hz har samme båndbredde som 4K 60Hz, men mig bekendt så kan HDMI 2.0 receivere ikke arbejde med 120Hz og 240Hz selvom signalet går ned i HD. De er designet til videoøkosystemet, ikke PC-økosystemet.

Parish1323 skrev: 24. jun 2023, 00:573. Optisk hybrid high speed formår ikke at sende billede ud fra projekteren hvis jeg bruger disse 2 hdmi. Projektor til nad t778 output, herefter line 1 til bærbar. Der kommer ingen billeder ud.
Det ligemeget hvilken "High Speed" HDMI-kabel, du bruger ift. om 4K 60Hz og 1080p 240Hz understøttes. Eneste faktor er længden, som kan give signaludfald.

"Ultra High Speed" er først påkrævet til HDMI 2.1 båndbredde, f.eks. 4K 120Hz.

Du skal i stedet forbinde din PC direkte til projektoren og så trække lyden ud med HDMI eARC, hvis det findes i din projektor og receiver.

Parish1323 skrev: 24. jun 2023, 00:574. tidligere udfordringer var at billede blev cuttet ind og ud og små grønne prikke til tider men jeg vurderede til sidst at det var fordi 10+ meter var for meget for et ikke ultra high speed? men skal jeg være ærlig så ved jeg ikke om jeg har løst det eller ej..
Grønne prikker er typisk signalfejl. Ved lange kabeltræk med HDMI, så kan det opstå. Prøv at hold kabelføringen under 10 meter, om muligt.
#352220
Rasmus Larsen skrev: 26. jun 2023, 12:03
Parish1323 skrev: 24. jun 2023, 00:57 1.a kan eARC og ARC hdmi have betydning for om jeg får billede eller ej?
Det spiller ingen rolle ift. billedet.

Parish1323 skrev: 24. jun 2023, 00:57 2. ULTRA HIGH SPEED HDMI fra projekter virker og kan give 240hz når gaming mode aktiveres og 4k 60hz virker også igennem bærbaren men hvis jeg putter ULTRA HIGH SPEED HDMI i NAD T778 og i LINE 1 tager det nye optisk eller andre typer HDMI så vil den ikke gøre andet end KUN 4k 60hz. Gaming mode har været forsøgt aktiveret og slukket, har også tændt og slukket projektoren.
Receivere med HDMI 2.0 kan højst håndtere 4K 60Hz. 1080p 240Hz har samme båndbredde som 4K 60Hz, men mig bekendt så kan HDMI 2.0 receivere ikke arbejde med 120Hz og 240Hz selvom signalet går ned i HD. De er designet til videoøkosystemet, ikke PC-økosystemet.

Parish1323 skrev: 24. jun 2023, 00:573. Optisk hybrid high speed formår ikke at sende billede ud fra projekteren hvis jeg bruger disse 2 hdmi. Projektor til nad t778 output, herefter line 1 til bærbar. Der kommer ingen billeder ud.
Det ligemeget hvilken "High Speed" HDMI-kabel, du bruger ift. om 4K 60Hz og 1080p 240Hz understøttes. Eneste faktor er længden, som kan give signaludfald.

"Ultra High Speed" er først påkrævet til HDMI 2.1 båndbredde, f.eks. 4K 120Hz.

Du skal i stedet forbinde din PC direkte til projektoren og så trække lyden ud med HDMI eARC, hvis det findes i din projektor og receiver.

Parish1323 skrev: 24. jun 2023, 00:574. tidligere udfordringer var at billede blev cuttet ind og ud og små grønne prikke til tider men jeg vurderede til sidst at det var fordi 10+ meter var for meget for et ikke ultra high speed? men skal jeg være ærlig så ved jeg ikke om jeg har løst det eller ej..
Grønne prikker er typisk signalfejl. Ved lange kabeltræk med HDMI, så kan det opstå. Prøv at hold kabelføringen under 10 meter, om muligt.
Tak for hjælpen, sætter enormt stor pris på det. :D :D