Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#23440
Hej jeg har lige ombygget min HTPC og er gået fra et standard grafikkort med DVI port og analogt lydkabel. Til et AMD 690G bundkort med indbygget HDMI.

Jeg har store problemer med at få lyden til at virke lige meget hvordan jeg vender og drejer det! Hvis jeg tilslutter mit fjernsyn gennem bundkortets DVI port med analogt lydstik så virker lyden ikke, men hvis jeg tænder og slukker fjernsynet så virker lyden men billed signalet er væk (tv'et kan ikke se det mere ihvertfald!)
Så i dag var jeg ude at købe en HDMI-HDMI kabel. Men nu virker lyden ikke! der er lyd fra HDMI porten med det lyder ganske forfærdeligt som om det køre alt for høj frekvens. Hvis jeg slår HDMI lydsignal fra i bios og sætter lydkablet til virker den analoge lyd heller ikke!
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det er mit fjernsyn den er gal med, men det tror jeg.

Håber i kan give mig nogle gode ideer til løsninger!

LG LP1 37"

AMD X2 4000 ,65
EDIT: ASUS/ AMD690G HDMI
2GB Ram

Vista 64bit
Senest rettet af Athanasius 10. sep 2007, 23:37, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af azrael
#23450
Dumt spørgsmål: har du opdateret til seneste BIOS og er alle drivere på nyeste stand?

Jeg troede først, at boardet sendte lyd ud via DVI-stikket og en adapter, som ATI's nye HD24/2600 serie, men kan nu se, at der faktisk sidder et HDMI stik på boardet.
Af Athanasius
#23487
Ja egentligt bedre spørgsmål end man egentig skulle regne med Azrael ;) !

Det viste sig mine Asus drivere ikke havde vista 64bit HDMI lyd filter integreret. Så jeg hentede de nyeste Catalyst drivere inde på AMD's hjemmeside istedet og vupti nu virker lyden fint!

Bare ærgeligt mit 800kr dyre DVI-HDMI kabel er blevet redundant.

Mange tak

Og må jeg tilføje min ny HTPC er så tæt på lydløs som man kan komme, takket være SilentX blæsere der godt nok koster en formue men de er det hele værd!
Brugeravatar
Af azrael
#23501
Godt du har fået løst dit problem. Jeg ved af egen erfaring, at det godt kan betale sig at kigge på driverne først, når noget nyt hardware driller. Nu om stunder er der så stor udskiftning i hardware, at producenterne gerne sender "betaversioner" på gaden, som vi som kunder så kan få lov at bugfixe for dem. :)

Du skriver for øvrigt noget om ASUS drivere. Var det ikke et MSI motherboard? For øvrigt godt, du ikke nævnte, at du anvender Vista. Havde jeg vidst det havde jeg helt klart anset det som årsagen for dine problemer... :p
Af Athanasius
#23526
ahh... nej der et Asus mthrboard. M2A-VM HDMI

har arbejdet med at par computere disse dage og byttede rundt på producenterne ;;)
Styresystemet var angivet ved mine system specs!

Der var som sædvanligt ingen hjælp at hente ved at kigge på asus forum! Så noglegange kan det virkeligt betale sig at kigge driver lister igennem...