Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#16957
Hejsa folkens..

Jeg har en HTPC der skal sættes sammen med et LCD tv..

Jeg overvejer Sony KDL-32U2000 som tv da det er i min prisramme, dvs under 7000.-
Det er sølv. (krav)
Analog og digital tuner.

På PC siden har jeg tænkt mig og kører ATI HDMI X1600 Pro primært fordi jeg under opgradering til Vista skal have større grafikkort..


Jeg har ikke forstået pricippet bag pixelmapping og alle de andre udtryk. det eneste jeg vil sikre mig er at det kan fungere sammen?!?
Er der noget at vinde ved at købe HDMI grafikkort?
Er der nogen andre LCD TV jeg skulle kigge på? feks. philips da jeg kan få dem til en lidt anden pris end i butikkerne.
Brugeravatar
Af azrael
#16979
Et grafikkort med HDMI udgang er, alt andet lige, at foretrække, når man påtænker at koble computeren til et LCD-tv. HDMI er bagudkompatibel med DVI og giver større spillerum mht. at koble computeren til tv'et.

Mht. tv, så ville jeg jo snarere foreslå dig at kigge på Toshiba 32WL66Z. Den findes vist også i sølv, selvom den typisk sælges i sort. Modellen har dog ingen DVB-T dekoder, hvis det er meget vigtigt for dig.

Sådan lidt off topic, så kan jeg ikke forstå, at du snakker om at "opgradere" til Vista. Der er vist snarere tale om en nedgradering, i al fald af dine rettigheder. Det virker lidt som et paradoks at promovere et operativsystem på mediecenter-funktionaliteten, når operativsystemets fornemste opgave er at beskære dine rettigheder som bruger via DRM ad nauseum... :)