Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#195026
Jeg kan nu godt li zappiti, men kan ikke li deres scrap system. Synes det var meget bøvlet, den gang jeg havde en dune, eller måske mig der gjore det forkert ? Kan se du selv har en dune, så hvordan gør du det ?

Det behøves ikke lige at være en XBMC box, hvis du har andre foreslag ? Kan bare godt li selve opsætningen på XBMC, hvordan det ser ud osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195034
Scraping foregår fra en PC når du har Dune. Det er helt i hækken for år 2013. Popcorn Hours modeller kan selv, og måske de har fået fikset firmwareproblemerne nu.

Jeg tror også de nye fra Mede8er kan scrape selv.
#195037
Hvis jeg nu tager en helt anden indgangs vinkel til streaming, så har jeg kigget lidt på den her

http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/int ... =d34010wyk + en lille ssd + ram + en windows remote. Så gik jeg og tænkte på om man ikke bare helt kunne skippe en nas og tilslutte harddiske via usb 3.0 istedet ? Den skal alligevel bare stå ved tv'et og de harddiske man eventuelt tilslutter, kan let gemmes bag ens hifi stand, så smider f.eks xbmc på eller noget i den dur ( har set man kan få xmbc, helt uden windows )

Eller er det en snotdum løsning, i forhold til at købe en nas + en mediacenter box ( må ærlig indrømme, det virker som et mareridt, med de mediacenter boxe. Især android udgaverne, hvor det virker som om der skal bøvles MEGET, for at få det til at virke 100% )

Beklager jeg lige har hijacket din tråd JacobLau. Håber du også kan få ideer :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195072
Jeg har selv leget med tanken om at få indsamlet dele til en NUC og lave en lille anmeldelse af det her på siden. Jeg ville dog stadig tage en NAS, da det i sig selv er en fed ting. Dertil kan man så overveje, om man også vil have en HD Homerun til at vise TV, så man får en alt-i-én løsning, som også kan optage TV.

Jeg er med på, at prisen pludselig også er en lidt anden, så det derfor kan være attraktivt at udskyde indkøbe af en NAS, da NUC'en kommer til at koste ca. 4000 kr. før den har styresystem mv. (husk der skal keyboard mv. til også). Du skal lige huske, at det ikke er en alm. SSD der sidder i NUC'en.
#195075
Skal kun bruge den til afspilning af filer, så har ikke brug for HDhomerun. Er medlem af en anteneforening, som jeg ikke rigtig kan melde mig ud af. Eller det kan jeg godt, men bliver dyrt, den dag jeg flytter, når det skal lægges ind igen.

Ser alligevel ikke meget TV.

Er det nødvendigt med keyboard ? Udover til selve opsætningen måske. Har siddet og læst lidt om openelec ( Det er gratis, så du behøver ikke windows 7-8 med xmbc ) som er linux xbmc, så det booter direkte op i XBMC, så det hele kan styres med en fjernbetjening.

Tror måske jeg går den rute med en Nuc + en extern disk med en 4tb WD red.

Ville selvfølgelig allerhelst have en Nas, men det er pengene ikke lige til nu. Så kan jeg vel alltid invistere i en nas senere, og smide den externe harddisk over i ?

Ja, har kigget lidt på de ssd harddiske til dem. Skal bruges en msata disk. Kan få en 60gb intel til en lille 500 mand + 4gb ram for 300kr ca + et par hundred kr for en fjernbetjening.

Så ved siden af en harddisk box til en 200kr ca også, så du kan bruge en WD red harddisk, som er beregnet til 24/7 brug
#195076
Det med 48 fps ved jeg ikke om jeg kan klare, men min PCH A400 klarer resten.
PCH har desuden en super nice iPad app som fungerer upåklageligt og giver en rigtig god præsentation af ens filmudvalg (og serier).
Hvis det havde interesse kunne jeg måske lokkes til at lave en lille video.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#195102
Vi har anmeldt A400 her på siden. Der er også video og screenshots af iPad Appen.
Af Andersss
#195103
Torben Rasmussen skrev:Vi har anmeldt A400 her på siden. Der er også video og screenshots af iPad Appen.
No offense, men den anmeldelse er ved at være godt forældet. Det eneste som ikke har ændret sig er hardwaren.
Der er blevet introduceret nyt interface og kraftig software forbedring. Desuden er de igang med at introducere en ny afspiller, som skulle være mere alsidig, end den som findes i nuværende firmware. Ligeledes arbejdes der med SMB2 implementering.
#195163
JacobLau skrev:Det lyder godt, :)
Den vil jeg glæde mig til at se!
Den er igang med at uploade til youtube nu. Det tager lidt tid.
Overordnet har jeg bare lavet en lille funktionsvideo som viser responstid, opstartstid (fra standby), iPad app funktionalitet og afspillerfunktionalitet og hastighed.