Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicklas A
#178700
Hey der ude.
God bag jul :)

Kan man på nogen måde få kun lyd over på sin reciver fra sin computer, uden at skulle tænde for sit tv?

Synes det kunne være fedt at lige tænde sin comp. sætte noget musik på fra evt youtube og så bare tænde sit surroundsound og høre noget noget musik.
Og hvis man så fik lyst til at spille eller se film så kunne man også tænde tv´et..
Kan det lade sig gøre?

Jeg har prøvet at sætte det sammen med et kabel, hvor jeg har et HDMI stik fra min comp. til receiveren.
Og valgte bare en HDMI port der hedder DVR i min receiver, ved ikke om det har en betydning?
Men der skal tv´et være tændt for at kunne få noget lyd ud, selvom det jo er receiveren der levere lyden?
Af Nicklas A
#178707
Denon AVR 2311..
Af Andersss
#178708
Du skal bare sætte din computer til at sende lyd over HDMI og bibeholde skærm på computeren. Så skulle der ikke være et problem.
Af Nicklas A
#178709
Andersss skrev:Du skal bare sætte din computer til at sende lyd over HDMI og bibeholde skærm på computeren. Så skulle der ikke være et problem.
Okay, kan du fortælle mig hvordan jeg gør det?
Af Andersss
#178710
Ind under lydindstillinger i windows og skift output til HDMI.
Af Nicklas A
#178714
Andersss skrev:Ind under lydindstillinger i windows og skift output til HDMI.
Så sender den da også billed med ud der? Eller tager jeg fejl?
Af Nicklas A
#178715
jeg har jo ikke noget HDMI stik i mit lydkort.. Prøver at få det til at lade sig gøre med mit grafikkort..
Af Andersss
#178729
Skulle ikke gøre nogen forskel. Bare set lydudgangen som standard til HDMI.
Af polski12
#178736
Du kan også køre airply hvis du har ipade eller iphone du skal bare købe. Dig. En nas synology plu den bruger ik så meget i strøm
Af Nicklas A
#178738
polski12 skrev:Du kan også køre airply hvis du har ipade eller iphone du skal bare købe. Dig. En nas synology plu den bruger ik så meget i strøm
Har ikke noget appel her i huset, så..
Af Nicklas A
#178740
Andersss skrev:Skulle ikke gøre nogen forskel. Bare set lydudgangen som standard til HDMI.
Hmm, kan ikke se mit HDMI udgang, med mindre fjernsynet er tændt?? Kan det være rigtigt?
Af Juleulven
#178757
du forbinder HDMI fra PC til Reciever...
tænder reciever
går i windows "playback" og sætter den til "Denon-AMP" og starter dit musikprogram på din computer...

det er ihvertfald mit gæt...
Af visca blaugrana
#178761
og du har et HDMI kable fra computeren til din reciever? og IKKW Hdmi fra Computer til TV og derfra et kable til din reciever?