Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#178590
jones31 skrev:Ja du kan købe sp820n LGs smart boks, utroligt lgowner ikke ved det han er ellers så klog :-)
det er jo lige præcis fordi jeg er så fornuftig ikke at anbefale den, når den ikke lever op til hans ønsker ellers var den ellers god nok. men SmartTV og at se DR.NU på tv't virker kun ok, men slet ikke så godt som en tablet kan klare det og så alt andet med afspilning af lyd, iso og ellers bare være god til løsningen.

Vil folk bare have smartTV funktion og netflix er den sikkert perfekt.
Af vally2
#179192
hvorfor angiver i at det ikke kan lade sig gøre at se dr´s programmer på et ældre tv? :o

Jeg har selv en boxee-boks tilsluttet min gamle fladskærm hvor der ligger en dr.nu app på. desuden er der udvilket en 3. parts app til dr.nu... så den fungerer fint for mig.

Jeg ved godt at boxee er på vej til at blive udfaset, men den kan afspille alle de fil-formater jeg har smidt efter den (og det er ikke så lidt), så jeg bruger den også til at afspille mine lokale musik og videofiler fra min NAS.

Der er IKKE tale om: "...dog har du så en mus som skal styre det på siden..."
Jeg aner ikke hvilket produkt der skulle have en så usmart styring??? :D
Boxeen har en meget simpel, og efter min mening super god fjernbetjening, med et fuldt qwerty-tastatur på bagsiden.

håber Helge ser svaret, når han efter min vurdering er blevet fejlinformeret tildligere.

Hvis du skulle ønske, at teste funktionaliteten INDEN du foretager en investering, kan softwaren som ligger på boxee'en hentes ganske gratis og lovligt til enten pc, mac eller linux... så kan du selv se om det ikke lever op til dit behov. Du kan hente programmet her:

https://code.google.com/p/boxee-for-computers/

hvis der skulle være yderligere skriver du bare igen.
Af lgowner
#179194
vally2 skrev:hvorfor angiver i at det ikke kan lade sig gøre at se dr´s programmer på et ældre tv? :o
tror vist det hører ind under dedikerede medieafspiller som allerede er foreslået.

måske skal du bare læse indlæggene rigtig.
Af vally2
#179195
Det kan godt være et jeg ikke får vist alle indlæggene?

som jeg kan se det var spørgsmålet:
"Findes der en lille boks, der kan gøre min fladskærm til et Smart-tv, eller andet, så jeg kan se dr.dk...?? Den behøver ikke at kunne andet..."

det kan Boxeen...
Af vally2
#179196
...
Senest rettet af vally2 2. jan 2013, 10:34, rettet i alt 1 gang.
Af vally2
#179200
lgowner skrev:
vally2 skrev:hvorfor angiver i at det ikke kan lade sig gøre at se dr´s programmer på et ældre tv? :o
tror vist det hører ind under dedikerede medieafspiller som allerede er foreslået.

måske skal du bare læse indlæggene rigtig.
jeg hører gerne fra dig igen, hvis der er noget jeg har misforstået, eller "ikke læser indlæggene rigtigt"... så jeg fremover kan "læse indlæggene" korrekt.

jeg kunne i øvrigt godt tænke mig at høre om hvilken enhed du henviser til her: "... dem som kører android kan vist, dog har du så en mus som skal styre det på siden, det vil du nok ikke, så tablet eller pc er valget." Det lyder som et meget spøjst og interessant produkt, som jeg gerne vil høre mere om.

du skriver, at: "der findes ikke dedikerede mediaafspiller som ikke kører android, som kan det." Det er efter min opfattelse fejlinformation, da:
1.boxee'en der kan afspille dr programmer via en dedikeret app er linux-baseret, og
2. som Bromberg skriver i tråden: "jeg streamer selv forbrydelsen og andet via min iphone til Apple tv'et. Det er ihvertfald en mulighed.", så uden jeg selv har prøvet det går jeg ud fra, at apple-universet også er en mulighed; hvis ikke andet, så via. airplay.
3. måske findes der YDERLIGERE alternativer (udover Boxee og AppleTV) som blot ikke er dækket af din ellers ufatteligt store viden på området (eller for den sags skyld min egen, eller Brombergs) ....

I øvrigt ved jeg slet ikke hvorfor du gør det til et issue om løsningen kører på android eller anden platform... jeg kunne ikke læse af spørgsmålet, at der var krav hertil, men igen det kan jo tænkes at jeg af en eller anden grund "ikke læser indlæggene rigtigt"? ;;)

Jeg fastholder, som tidligere angivet, at svaret på spørgsmålet:
"Findes der en lille boks, der kan gøre min fladskærm til et Smart-tv, eller andet, så jeg kan se dr.dk...?? Den behøver ikke at kunne andet..." kunne være Boxee, da jeg selv anvender denne til samme formål! Jeg håber som tidligere angivet, at Helge ser mit indlæg, når han nu er blevet fejlinformeret, så han får muligheden for helt gratis og ubesværet at afprøve det løsningsforslag som jeg kom med.

Hvis det nu skulle vise sig, at jeg ikke har "læst indlæggene forkert" mener jeg, at man (læs: du) skal afholde sig fra at svare på spørgsmål som man ikke kender svarene på, da man dermed risikerer at afskære spørgeren fra at efterfølge de muligheder der rent faktisk findes.