Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#14031
Hjææælp ! Jer er ny her på siden. Jer har fået en Acer Aspire iDea multimedie pc som til en forveksling ligner en almindelig DVD afspiller. Nu er problemet så opstået allerede ved montering. Jeg kan ganske enkelt ikke få skærmbilledet til at passe i mediecentret og pcén. Har vel samlet set brugt en 20 timer på det og er ved at gå ud af mit gode skind.
Fjernsynet som jeg ikke kan tilpasse er en LCD skærm fra Samsung, Model LE32M51B, Version SP01

Er der nogen der kan hjælpe mig ?????
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#14051
Ud fra din beskrivelse vil jeg gætte på, at du bruger et DVI stik mellem Pc'en og skærmen, ikke sandt?

Samsungs skærme understøtter kun det man kalder 1:1 pixelmapping, altså en korrekt opløsning fra et Pc grafikkort, over D-SUB (VGA) indgangen. Du skal derfor have fat i et VGA kabel og sætte opløsningen til 1360x768 på computeren. Så brude du få et korrekt billede på skærmen.
Af ekumin
#16197
Jeg har lidt samme problem. Jeg køre med et vga stik mellem pc og tv. Problemet er, at jeg ikke kan sætte opløsningen på pc'en til 1360x768.
1280x768 er den nærmeste opløsning jeg kommer, og så er billedet lidt for stort i siden. hvad gør man i sådan en situation?

ekumin
Af Kasper DK
#16246
Til ekumin.

Er det et Nvidia grafik kort? Så kan det sikkert klares med en driver opdatering!

Ellers prøv lige at opdater til de nyeste drivere til dit grafik kort og se om ikke det hjælper!?

Ellers må du i sidste ende nok bide i det sure æble, åbne tegnedrengen og skaffe dig et nyt grafik kort! Det behøver efter sigende ikke at være i den dyre ende af skalaen. Jeg vil foreslå dig at købe et Nvidia kort, da det lader til at de arbejder lidt mere for at løse problemerne for HTPC folket. (Bortset fra det, så tror jeg de knokler mest med deres Vista drivere, over hos Nvidia for tiden, :D men det er jo en anden snak)