Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wizard
#11520
Hej med jer

Jeg har en HTPC (med MCE) til at stå i hjemmekontoret, som jeg pt. bruger som harddiskoptager. Når de optaget programmer skal ses i stuen foregår det via en Xbox 360 som er tilsluttet et alm. 32" CRT fjernsyn fra Philips.

Nu har jeg længe gået med tanken om at flytte HTPC'en ind i stuen og så få købt en fladskærm og har i den forbindelse læst meget om emnet og lært en del om 1:1 pixelmapping, skalering, HDCP ect.
MEN umiddelbart syntes jeg ikke der findes så meget om hvorvidt det evt. kunne være en fordel at benytte en desideret monitor som skærm for en HTPC i stedet for et LCD fjernsyn.
En monitor er jo som udgangspunkt beregnet til at der skal tilsluttes en computer hvorfor opløsning, tilslutninger og 1:1 pixelmapping jo derfor burde ligge lige til højrebenet... eller hvad?

Findes der nogen som har erfaringer med at benytte en monitor til en HTPC, hvad er fordele kontra ulemper ved at gøre dette?

En monitor som især har vagt min interesse er denne LG M3201C-BA
Af velsing
#11858
hvad med denneher:

http://www.amazon.com/Westinghouse-LVM- ... B0009FTMLO

http://reviews.cnet.com/Westinghouse_LV ... 82_7-31386

At this price, it's hard not to recommend the Westinghouse LVM-37W1 for viewing HDTV in a bright room or using as a massive computer monitor, especially when compared to the other LCDs we've seen so far. However, if you're looking for a 37-inch flat-panel that will perform best for home theater, we still prefer less expensive plasmas such as Panasonic's TH-37PWD7UY and TH-37PX50U. While their native resolutions aren't nearly as high as those of the Westinghouse, they make up the difference in other areas, such as black level and color. For more on LCD vs. plasma, see our comparison.
643.html
#14757
Wizard skrev:
En monitor som især har vagt min interesse er denne LG M3201C-BA
Jeg har fattet samme interesse som Wizard for denne monitor.
Men jeg er også i tvivl om det er det rigtige!?
Panelet understøtter 720p og en masse PC opløsninger.
(B
Af Kasper DK
#16164
Tror ikke umiddelbart det er det rigtige, selv om jeg også syntes den så god ud, men var lige inde og kigge lidt på specs...

Optimum Resolution 1366 x 768
Supported Resolutions 1280 x 1024, 1280 x 720, 1024 x 768, 832 x 624, 800 x 600

Så med mindre den understøtter det der med at slukke 3 rækker pixel i hver side, så virker det nok ikke!
Man kunne selvfølgelig bare spørger LG! :o))