Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af charlie2612
#11339
Hej

Er der nogen her der ved om Ati Mobility Radeon 9700 grafikkort med 128 MB DDR-SDram som sidder i min Dell Bærbar understøtter HTPC da jeg skal købe et kabel som skal tilsluttes min HDMI indgang på mit sony LDC tv KLD V2000.Der er DVI udgang på den bærbare samt en VGA.

mvh Charlie
Brugeravatar
Af azrael
#11343
Jeg er bange for, at du blander to forkortelser sammen. Der er HTPC, som står for Home Theatre Personal Computer, og så er der HDCP, der står for High Definition Content Protection.

Det er vist sidstnævnte, du tænker på, og jeg er (næsten) 100% sikker på, at din Radeon Mobility 9700 ikke har understøttelse for HDCP. Faktisk er der mange grafikkort, endda af nyeste generation og til desktop, der ikke direkte understøtter HDCP.
Af charlie2612
#11344
azrael skrev:Jeg er bange for, at du blander to forkortelser sammen. Der er HTPC, som står for Home Theatre Personal Computer, og så er der HDCP, der står for High Definition Content Protection.

Det er vist sidstnævnte, du tænker på, og jeg er (næsten) 100% sikker på, at din Radeon Mobility 9700 ikke har understøttelse for HDCP. Faktisk er der mange grafikkort, endda af nyeste generation og til desktop, der ikke direkte understøtter HDCP.
Ja du har ret jeg har skrevet forkert :O)
Skal jeg så bruge VGA udgangen på min bærbare eller S-VHS for at få det optimale billede på mit TV.

mvh Charlie
Af Gabba
#11345
Charlie skrev: Skal jeg så bruge VGA udgangen på min bærbare eller S-VHS for at få det optimale billede på mit TV.

Dit TV minder vel meget om min kammerats Samsung R72, og det virkede udemærket med VGA. Det er under alle omstændigheder bedre end S-VHS!

Du skal vælge opløsningen 1360x768 på computeren (med mindre den kan lave 1366x768), så kan TV'et forhåbentlig klare det.

Summa summarum, VGA burde virke :)
Brugeravatar
Af azrael
#11351
DVI virker givetvis også (afhængig af hvordan din fladskærm håndterer det), men HD materiale vil blive skaleret ned ved alle output, der ikke har HDCP når man bruger Windows Vista. Grunden til at jeg nævner Vista er, at Microsoft har gjort en del ud af understøttelse af HD materiale i Vista. Efter min mening er der dog en masse grunde til *ikke* at anvende Vista, men det hører ikke hjemme her. :)