Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars_k
#11102
Hej

Jeg kan forstå at mit Philips LCD tv 99PF9966 er håbløs til Windows Media Center. Bl.a fordi det ikke kan klare en 1x1 pixel mapping.

Og da jeg meget gerne vil bruge et vista media center, vil jeg høre om, der er nogen, der kan svarer på om Philips nye model 37PF9731D er et optimalt valg.
Brugeravatar
Af azrael
#11103
Hvorfor skulle dit tv være håbløs bare fordi det ikke kan klare 1:1 pixelmapping? Man kan sagtens få et meget flot billede op alligevel. Et større problem var det, hvis du ikke kunne få det rette sideforhold.

37PF9731D har det på samme måde som dit tv. Der er faktisk ikke ret mange LCD-tv derude, der kan klare 1:1 pixelmapping, og oftest er det som regel deres eneste fremstående egenskab, hvis du forstår hvad jeg mener.

En af mine kammerater har et gammeldags plasma med lav opløsning. Alligevel generer det ham ikke at køre 1360x768 på det, selvom det selvfølgelig ikke er et tv man kan bruge til f.eks. tekstbehandling. Når vi derimod snakker HTPC/media center, så er der intet i vejen.
Af Dmfutte
#11350
Jeg har samme tv som dig, og har snydt det hele lidt så jeg godt kan få den til og kører med 9966'eren. Jeg har et mediacenter med nvidia 6600 gt kort i, med driver 77.77, grunden til jeg skriver det, er at da jeg pludselig installerede en nyere driver så havde jeg ikke samme indstillingsmulighed som med 77.77'eren. Det jeg gjorde var at først at gå ind i skærminstillingerne under fanen, "digital flat panel settings", derefter vælges centered output. Derefter gåes der ind under fanen "screen resultions & refresh rates" derefter "Add", også laver du en opløsning der hedder 1792 x 1016. og vubti så passer billedet ligepludselig til skærmen, og der ser faktisk knaldgodt ud. skærmen tror nu at den får et 1080i signal. Det kører interlaced så det blinker en lille smule men det er ikke noget du kan se hvis du kun bruger mce, det er først når du kommer ud i windows man kan få lidt øje på det. Hvis der er noget du er i tvivl om skal du være velkommen til at skrive til mig på [email protected]

Hilsen Dennis
Af Mikkelp
#13478
Jeg er også interesseret i erfaringer med modellen 37PF9731D som mediacenter tv. Udover MCE så vil jeg gerne have muligheden for at surfe lidt internet. Er det helt håbløst med dette tv eller hvad er jeres erfaringer?