Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af det.dean
#10114
Hej..

Jeg har et træls problem.. Jeg har lige bygget en ny HTPC med et ASUS EN 7600GT/HTDI grafikkort.. I kortet er der HDMI udgang, og det er der også i mit TV, et 32" LCD tv fra Medion (MD20099).. Det ser så bare total dårligt ud, og jeg kan bare ikke få det til at se ordentlig ud.. Billede passer ikke, det er for stort, og opløsningen går det helt ulæseligt.. Nogen der ved hvad jeg kan gøre?? Når jeg kører det over VGA ser det nydeligt ud, men det er bare meningen at jeg skal bruge VGA stikket til noget andet..

Har pt. Windows XP med sp2 installeret.. Vil det måske hjælpe at få fat på MCE??
Af Wildt
#10115
Vær sikker på at køre i samme opløsning som dit TV's panel er, og undersøg om om TV'et kører med overscan på HDMI indgangen.

Forkert opløsning og/eller overscan indstilling på andet end 0% vil resultere i at du ikke får 1:1 pixelmapping.
Af det.dean
#10126
Okay.. Hvordan tjekker jeg om det kører på overscan?
Af rune1980
#10576
Fik du problemet løst? Jeg har samme problem med samme fjernsyn :)
Af mac6100
#10577
i nvidia kontrolpanelet-->nview-skærmindstillinger--->enhedsinstillinger-->vælg tv-format-->avanceret-->overscankompensation.

prøv at leg lidt med indstillingerne der.
Af primeradk
#14019
Tror ikke du kan kører via HDMI uden scallering derfor er det tit bedre at kører vga end via hdmi. Min egen skærm Pioneer 427XD, vil kun modtage HD opløsning via HDMI dvs 1280 x 720, herefter kan jeg så via nvidia rettet billed ind, dog er det så scalleret hvor imord hvis jeg kører via Vga kan jeg kører PM 1:1. prøv dog at giv dit tv en hd opløsning istedet.

\René