Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sokken
#356461
Hej.

Er der nogle der kørt expressvpn eller nordvpn på jeres Apple TV og hvis ja hvad for nogle streaming tjenester fungerer med det?
Af sokken
#356478
Tak for det. Den har jeg læst men havde håbet at der var lidt flere der kunne give lidt feedback
Brugeravatar
Af disqus_9f0t7URgtT
#356504
Jeg anvender den nye VPN app fra NordVPN. Den virker rimeligt stabilt og muliggør at kunne se det fulde udbud fra fx SVT og NRK. Det er også muligt at anvende BBC's iPlayer og apps fra diverse amerikanske tv-stationer. Men download af visse apps, fx BBC's iPlayer, kræver oprettelse af en Apple ID-konto fra det pågældende land. Dette kræver igen et lokalt kreditkort, men en workaround er i stedet at købe det billigste iTunes gavekort i landet. Ydermere gør VPN appen det muligt se dansk tv fra DR og TV2 Play i udlandet uden restriktioner. Mvh. Jens H
Brugeravatar
Af Naiera
#356506
Mine erfaringer med en af tjenesterne der har en app på ATV er, at VPN ikke er stabilt nok til at man ikke ret ofte ser videokvaliteten gå ned, for så at kravle tilbage til 1080p eller 4K. Jeg brugte tjenesten i et par uger, og det skete nok til, at jeg blev ved min DNS-tjeneste i stedet.
Af Michael Thomsen
#356512
Hvis man er til arthouse cinema, så er MUBI appen fantastisk med VPN. I andre lande kan man tit se film der stadig går i danske biografer, for tiden viser Tyrkiet fx "Fallen Leaves" (Kaurismaki), "Monster" (Kore-eda) og ungdomsfilmen "How To Have Sex". ejeren af MUBI er fra Tyrkiet, så de får tit de bedste film, men lande som Frankrig, Italien, Grækenland, Brazilien, USA og England har også tit gode film.
Af bphhm
#357183
Jeg har fornylig købt et 2 års NordVPN abonnement og bruger det sammen med Hulu til at se Moonlighting der kun var tilgængelig der. Det virker helt uden problemer, men andre apps ser ikke helt ud til at virke uden problemer.

Iøvrigt er der flere krumspring der skal foretages, f.eks. ved download Hulu der kræver en ny US specific bruger konto hos Apple. Betaling hos Hulu kan ikke foretages med Visa/DK, men jeg købte et gavekort hos Amazon der kunne bruges ved oprettelse af abonnement.

Hulu er ikke specielt billig heller.
Brugeravatar
Af Naiera
#357191
Nej, Hulu er sgu blevet en dyr fornøjelse, hvis man gerne vil slippe for reklamer :(