Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Agon72
#355231
Jeg håber jeg kan få lidt hjælp her - jeg har forsøgt at læse mig til svaret, men kan ikke helt vurdere det. Jeg har er B&o Horizon 40” tv, som har 4K opløsning, men jeg bruger det lige nu med et ikke-4K ATV (a1625).
Det bliver brugt til:
- at streame tv via Norlys
- øvrig streaming med Netflix og HBO osv.
ATV er via Wifi forbundet til et hurtig fibernet internet.

Vil jeg opleve en bedre billedkvalitet med er nyere 4K ATV?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af TBC
#355248
Hvis du sidder f.eks. over 1,6 meter væk, så er svaret egentligt nok mest, altså i praksis, nej.

TV'et er godt nok med 4K opløsning med uden HDR så vidt jeg kan tolke de tekniske specifikationer jeg kan finde på det. Nu er der naturligvis altid en joker med EDID på sådan et i dag lidt "unormalt" TV der er 4K men uden HDR og hvad det så åbner op for af muligheder på Netflix og HBO. Men forudsat at ATV 4K får rette EDID fra TV'et og det spiller med stramingudbyderne, så burde du i bedste tilfælde [og rette abonnementstype] kunne opnå 4K opløsning fra NetFlix og HBO Max, mens det ikke vil ændre noget i forhold til TV signalerne der alligevel ikke udsendes i 4K ala 2023. Sagen er den at sidder man mere end 1,6 meter fra så lille en skærm som 40 tommer, så får man ikke noget ud af 4K alene (altså uden HDR), da øjnene højst kan opløse 1080p opløsningen på den afstand (altså 1,6 meter) - På længere afstande ville det alene være HDR-delen man vil kunne få gavn af, men det kræver jo så i givet fald et TV kompatibelt med HDR som optimalt også samtidigt er i stand til at formidle HDR ordentligt (særligt OLED baserede TV)
Senest rettet af TBC 22. nov 2023, 19:50, rettet i alt 1 gang.
#355252
Agon72 skrev: 19. nov 2023, 13:54 Jeg håber jeg kan få lidt hjælp her - jeg har forsøgt at læse mig til svaret, men kan ikke helt vurdere det. Jeg har er B&o Horizon 40” tv, som har 4K opløsning, men jeg bruger det lige nu med et ikke-4K ATV (a1625).
Det bliver brugt til:
- at streame tv via Norlys
- øvrig streaming med Netflix og HBO osv.
ATV er via Wifi forbundet til et hurtig fibernet internet.

Vil jeg opleve en bedre billedkvalitet med er nyere 4K ATV?

På forhånd tak

TVet kom i 2016, og er af LCD typen. Jeg er bange for at vejen til bedre billedkvalitet er et nyt/nyere TV.
Flere specifikationer kan ses her:
https://www.flatpanels.dk/bangolufsen_horizon_2016.php