Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#348388
Jonesdk90: Har du prøvet 'Wireless Audio Sync' funktionen (kan ikke huske det danske navn) i Apple TV 4K indstillingerne? Den måler TV'ets forsinkelse og korrigerer så. Det kræver en iPhone og funktionen skal køres særskilt for 60Hz, 50Hz og 24Hz ved at skifte Apple TV manuelt imellem disse. Derefter kan man sætte den tilbage til de normale videoindstillinger igen.
#348394
Rasmus Larsen skrev: 7. dec 2022, 14:03
kabri skrev: 6. dec 2022, 09:03 Så er Dead Cells på apple arcade med apple tv support. Det bør I prøve for det er fedt!

Hvis det er noget for jer så kan jeg anbefale huntdown og inmost bagefter. Begge til apple tv.
Jeg må jo hellere komme i gang efter de mange anbefalinger, der er kommet. Måske i aften hvor der ikke er VM-fodbold.

Jeg har spillet Inmost og det er fantastisk.
I seneste opdatering til Dead Cells er der kommet 60fps support på Apple TV.
#348415
KristofferA skrev: 21. dec 2022, 10:22
Rasmus Larsen skrev: 14. dec 2022, 13:06 Der er altså noget galt med Bluetooth-delen i Apple TV 4K (2022). Sidder jeg 1-1,5 meter fra boksen, så fungerer spil-controllere perfekt (uanset mærke og model: Xbox, DualSense, DualShock, Nimbus), hvilket er den afstand jeg har testet alt i boksen på, før jeg har rykket den hjem i stuen. 2 meter i stuen så bliver forbindelsen sporadisk ustabil og 3-4 meter, så spiller det ikke rigtig. Og jeg synes det bliver værre og værre for hver dag. Der er ingen problemer med de andre Apple TV 4K eller Apple TV HD herhjemme.

Nu får jeg ombyttet boksen, men med de mange meldinger der kommer her og på reddit så synes jeg det begynder at lugte af defekt Bluetooth-del i den nye boks.

EDIT: Test udført med den færdige tvOS 16.2.
Fiksede en ombytning problemet? :)
I første omgang ville Apple have mig til at nulstille alt på boksen. Det løste problemet ved første øjekast, men jeg nåede ikke at teste yderligere pga. juleræset. Jeg fik dog prøvet igen i går og problemet består, så nu går jeg videre med ombytning.
#348417
Rasmus Larsen skrev: 27. dec 2022, 06:25 Jonesdk90: Har du prøvet 'Wireless Audio Sync' funktionen (kan ikke huske det danske navn) i Apple TV 4K indstillingerne? Den måler TV'ets forsinkelse og korrigerer så. Det kræver en iPhone og funktionen skal køres særskilt for 60Hz, 50Hz og 24Hz ved at skifte Apple TV manuelt imellem disse. Derefter kan man sætte den tilbage til de normale videoindstillinger igen.
Virker det med kablede forbindelse?!
#348437
Umiddelbart har jeg to scenarier i tankerne.

1. Måske ændrer/reenkoder lydsignalet fra Apple TV på vejen ned til Sonos Arc. Er dit LG C1 opsat til at bruge eARC og indstillet til passthrough?

2. Sker det ved særlige videoformater, f.eks. HDR10 eller Dolby Vision? For så kan det være, at billedindstillingerne på TV'et i disse profiler er anderledes, hvorfor Wireless Audio Sync ikke korrigerer for disse situationer. Vær særligt opmærksom på, om TruMotion er aktiveret, når TV'et viser hhv. SDR, HDR10 og Dolby Vision.
#348450
anders234 skrev: 29. dec 2022, 09:40 Når jeg går hen og ser hvad lyd der er mens film eller serie kører er det sjældent der står flere kanals lyd, står de har det ved start skærm, nogen står der atmos ved også, kan man regne med at den rigtige lyd er der alligevel ?
Hvilket udstyr og opsætning? Husk at Apple TV som udgangspunkt udsender lyd i ukomprimeret PCM, så det stiller krav til tilslutning.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 45