Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357081
bare pudsigt at det kun er Netfli.
jeg må gå igennem min opsætning igen, og se om der er noget slået til, som jeg ikke har lagt mærke til.
men er Netflix måde at sende lyd ud. Forskellig fra andre streaming tjenester?
#357113
jeg fandt fejlen, det var en forkert opsætning i setup, manglede lige et flueben.
#357305
Tip: Hvis I har svært ved at se, hvilken app på hovedskærmen af Apple TV, der er markeret, så kan man aktivere denne hvide ramme.

Indstillinger -> Tilgængelighed -> Skærm -> Format på fokus -> Høj kontrast

Det virker også inde i apps, der bruger Apple TV's standard designsprog.
Vedhæftede filer
appletvcursor_large.jpg
appletvcursor_large.jpg (149.31 KiB) Vist 2253 gange
#357307
Et andet tip: Apple TV fjernbetjeningen kan skifte HDMI-input på TV'et:

1. På Apple TV: Indstillinger -> Fjernbetjeninger og enheder -> Lydstyrkejustering -> Programmer ny enhed
2. Apple TV beder dig nu holde 'lydstyrke op', 'lydstyrke ned' og 'mute' knapperne nede en efter en på selve TV'ets fjernbetjening (LG, Sony, Samsung, Philips, Pana, TCL osv). TV'ets fjernbetjening skal rettes mod Apple TV boksens front (hvor IR-øjet sidder)
3. Programmér lydstyrke op og ned som normalt, men i stedet for mute-knappen holder TV-fjernbetjeningens input-skifter knap nede
4. Navngiv profilen. Færdig

Når du fremover trykker på Apple TV fjernbetjeningens mute-knap, så sender den infrarød kommando til TV'et om at skifte HDMI-input. Tryk flere gange så du når ned på den ønskede HDMI-port. Du kan ikke trykke 'OK', men vent et par sekunder og så skifter TV'et til den markerede HDMI-port.

Vær opmærksom på:
Nogle TV-fjernbetjeninger i dag er begyndt at sende kommandoer over Bluetooth eller RF. Dermed kan man som udgangspunkt ikke lære Apple TV at genkende input-skifter knappen via infrarød. Det gør f.eks. mit LG OLED TV. Det kan dog typisk løses ved at slukke TV'et (nu sender fjernbetjeningen infrarød), så når man når til 3. skridt, hvor Apple TV beder om mute-knap, så slukker man TV'et med TV'ets fjernbetjening, holder TV-fjernbetjeningens input-skifter knap nede i 1-2 sekunder, og tænder TV'et igen. Afslut opsætningen på Apple TV.
#357310
Rasmus Larsen skrev: 5. mar 2024, 07:44 Tip: Hvis I har svært ved at se, hvilken app på hovedskærmen af Apple TV, der er markeret, så kan man aktivere denne hvide ramme.

Indstillinger -> Tilgængelighed -> Skærm -> Format på fokus -> Høj kontrast

Det virker også inde i apps, der bruger Apple TV's standard designsprog.
Det er noget, jeg bliver irriteret over hver gang, jeg bruger Apple TV, så tak for det tip.

Og så krydser jeg fingre for, at det også virker i de apps, jeg bruger :-)
#357311
BE66x skrev: 5. mar 2024, 11:01
Rasmus Larsen skrev: 5. mar 2024, 07:44 Tip: Hvis I har svært ved at se, hvilken app på hovedskærmen af Apple TV, der er markeret, så kan man aktivere denne hvide ramme.

Indstillinger -> Tilgængelighed -> Skærm -> Format på fokus -> Høj kontrast

Det virker også inde i apps, der bruger Apple TV's standard designsprog.
Det er noget, jeg bliver irriteret over hver gang, jeg bruger Apple TV, så tak for det tip.

Og så krydser jeg fingre for, at det også virker i de apps, jeg bruger :-)
Også en tak herfra.
#357336
Rasmus Larsen skrev: 5. mar 2024, 11:16 En hurtig gennemgang viser, at det virker i Netflix, Apple TV appen og Infuse.

Det virker ikke i Amazon, DRTV, Disney+ og YouTube, men de har allerede en lignende hvid ramme om det markerede ikon i brugerfladen. HBO Max har en lilla ramme.

Det virker ikke på TV 2 Play.
Det virker desværre heller ikke i Viaplay.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45