Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357385
Dolby Atmos er ophørt med at virke efter 17.4 update har prøvet på 2 stk 2.gen ATV4K ingen succes.

Der kommer ingen lyd, man kan dog ændre indstillingerne på ATV til digital 5.1 og så kommer lyden igen. Det ser ud som der ikke kommer nogle meta data.

Alt er prøvet, det er både på købte film i tv store samt Netflix - Disney - Prime og HBO
#357388
Yep, alt er prøvet.

Jeg prøvet her til morgen nogle forskellige ændringer/ opsætninger i ATV.
Hvis jeg ændre/ vinker atmos fra og til på ATV4K i indstillingerne, så kan jeg godt få atmos på en enkel film på f.eks. Disney, skifter jeg til en anden film så skal jeg tilbage i indstillingerne på ATV og slå atmos fra og til, denne fremgangsmåde virker dog kun på apps som Prime - Netflix og Disney etc.
Købte film på APPLE TV store er der absolut ingen lyd når der valgt Atmos på ATV, receiveren viser hverken dolby digital PCM eller Atmos.
#357396
efter opdatering virker tv fjernbetjening ikke på Apple tv boks. Jeg kan kun tænde og slukke. Så cec virker. Andre der har samme problem,?
Apple fjernbetjening virker ok.
#357402
Jeg brugte det meste af min aften i aftes for at se om mit problem kunne løses.

Jeg tog alle hdmi kabler fra, afbrød strømmen til enhederne, prøvet andre HDMi kabler prøvet med andre HDMi indgange på forstærkeren intet hjalp.

Det skal pointeres at alt virket inden opdateringen til 17.4

Men jeg fandt faktisk en løsning, men er dog OVERRASKET løsningen og som faktisk var det sidste jeg prøvet…..

I menu’en under fjernbetjening og enheder slog jeg “vis lydstyrke på skærmen” til og så virker det, slå jeg det fra igen, så virker atmos ikke. Det er meget spøjst og jeg tænker på om brugeren jkn789 skulle prøve at lege lidt med indstillingerne på ATV
#357410
Bond skrev: 9. mar 2024, 09:14
I menu’en under fjernbetjening og enheder slog jeg “vis lydstyrke på skærmen” til og så virker det, slå jeg det fra igen, så virker atmos ikke. Det er meget spøjst og jeg tænker på om brugeren jkn789 skulle prøve at lege lidt med indstillingerne på ATV
Jeg prøvede lige, at slå det fra på min, og det det skete der ikke noget ved.
#357429
jkn789 skrev: 8. mar 2024, 19:33 efter opdatering virker tv fjernbetjening ikke på Apple tv boks. Jeg kan kun tænde og slukke. Så cec virker. Andre der har samme problem,?
Apple fjernbetjening virker ok.
Har du prøvet at tage strømmen helt til både TV-skærm og Apple TV? Det plejer at løse de fleste problemer med HDMI CEC.
#357433
Hej Rasmus.
har prøvet dit råd uden held, kan kun bruge Apple tv fjernbetjening.
det er meget mystisk.
er der andre med Panasonic tv og Apple tv som har samme problem?
#357438
nu har jeg prøvet at nulstille og gendanne til fabriksindstillinger uden held, kan stadig ikke bruge min Panasonic fjernbetjening.
jeg har forgæves ledt efter en mail adresse til Apple support, men får kun mulighed for at ringe.
er der nogen som kan oplyse en mail adresse?
jeg er stum, så en telefon dur ikke
#357447
jkn789 skrev: 11. mar 2024, 19:59 nu har jeg prøvet at nulstille og gendanne til fabriksindstillinger uden held, kan stadig ikke bruge min Panasonic fjernbetjening.
jeg har forgæves ledt efter en mail adresse til Apple support, men får kun mulighed for at ringe.
er der nogen som kan oplyse en mail adresse?
jeg er stum, så en telefon dur ikke
Prøv Apples app "Support"
/frank
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45