Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356160
steadi skrev: 31. dec 2023, 01:25 Hvordan fungerer undertekster helt præcist på Apple TV?

Jeg har indstillet deres udseende i indstillinger, og er klar over, at apps selv kan vælge at anvende systemindstillinger - men Apple TV+ følger ikke selv indstillingen?

Fx har jeg korrekte undertekster på For All Mankind, men gule undertekster på Monarch. Er det meningen?
Har du sat Video tilsidesætter format til Fra?

Hos mig er understekster i Monarch hvide (som jeg har som indstilling), men de er dog i Fed, selv om de ikke burde være det.
#356167
Jeg har de rigtig undertekster over det hele, men ikke på Monarch, og måske et par andre ting hos ATV+.
#356180
lunddal skrev: 4. jan 2024, 15:38
steadi skrev: 31. dec 2023, 01:25 Hvordan fungerer undertekster helt præcist på Apple TV?

Jeg har indstillet deres udseende i indstillinger, og er klar over, at apps selv kan vælge at anvende systemindstillinger - men Apple TV+ følger ikke selv indstillingen?

Fx har jeg korrekte undertekster på For All Mankind, men gule undertekster på Monarch. Er det meningen?
Har du sat Video tilsidesætter format til Fra?

Hos mig er understekster i Monarch hvide (som jeg har som indstilling), men de er dog i Fed, selv om de ikke burde være det.
Jeg har lige slået Video tilsidesætter format fra, og nu er de gule tekster fra. Jeg synes ikke, at teksten er mere fed end andre.
#356183
Den funktion mener jeg bestemt også jeg har slået til, men det kan selvfølgelig godt være, at den er hoppet af på et tidspunkt...
#356470
Disney+ starter streaming af film i 3D HFR på Apple Vision Pro
Apple opgraderer dine købte film til 3D gratis

Gad vide om de en dag åbner for det på Apple TV 4K. En af udfordringerne er, at HDMI-standarden som udgangspunkt ikke specificerer en 48Hz tilstand (til 3D 48fps HFR såsom Avatar). Det burde teknisk set virke, men det er altså op til den enkelte TV-producent at implementere. Der kommer snart flere udmeldinger om hele HFR-emnet.
#356476
jeg kan se at min ønske liste er på iTunes appen, så jeg kan se min gamle ønske liste, men kan ikke tilføje nye. Det er bedre end ingenting.
#356482
jeg er begyndt at bruge playpilot, hvor jeg kan gemme film og serier som en slags ønske liste og samtidig kan se hvilke streaming tjenester som viser dem, enten som leje eller abb.
samtidig kan jeg også se oversigt over biograf film som kunne være interessante.
men min pointe var at Apple får mindre leje og køb fra mig, fordi deres oversigt er blevet markant dårligere, og det kan jeg ikke forstår at de ikke kan se det.
jeg kan sagtens se fordelen med at samle flere kanaler i en samlet oversigt, men måden det er gjort på er ikke særlig elegant.
særlig for en som mig, som er lam og bruger en øjenstyret computer til at kommunikere og styre tv, receiver og Apple tv med. Der er det sgu anstrengende at have en kø i en lang streng, i stedet for rækker af 5 eller 6. Som er meget nemmere at overskue.
jeg tror også flere andre med en lang kø, glemmer hvad der der ligger sidst i køen.
så jeg forstår ikke Apples forretningsmodel.
#356671
Det hjælper da lidt.
en anden ting som jeg synes er irriterende, er at hvis man feks har set noget på skyshowtime eller en af de andre integreret kanaler i Apple tv app, så kan man ikke fjerne det fra køen hvis der mangler nogle minutter af udsendelser, hvor mange af jer ser rulleteksterne færdig.
eller hvis man er stoppet og ikke ønsker at se mere så kan det ikke fjernes fra køen
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 45