Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356674
skal det være et langt tryk?
hvis ja, så kan jeg ikke selv gøre det, jeg er lam og bruger en øjenstyret computer til at kommunikere og styre tv og Apple tv og kan ikke skelne mellem kort og langt tryk.
på selve Apple tv køen, kan jeg på computer hjemmeside fjerne fra køen da der er tre prikker man kan trykke på og dermed åbner en menu hvor man kan vælge at feks fjerne fra køen, det ville være super at man gjorde det samme på Apple tv boksen. Det ville være handicap venligt. Men det er der vist ikke tænkt over.
for et par opdateringer siden ændret man også måden at flytte eller fjerne apps, til et langt tryk, og man har brugt samme måde i køen. Men hvis man på et tidspunkt også vil ændre hjemmesiden til at virke med integreret kanaler og beholder de tre prikker som nu, så kan jeg fjerne i køen på den måde.
#356715
Jeg har netop skiftet min ATV gen2 model ud til gen3 (for HDR10+) og hold da op hvor er BT-rækkeviden skrammende dårlig mellem ATV og fjernbetjeningen.
Ofte så kommer aktiviteten fra scroll-pad forsinket og i klumper og ligeledes afbrydes fjb af og til fra Apple TVet.
Rækkeviden i afstand er ikke meget mere end 6-7m.

Er det bare min enhed der driller eller slås I også med dette?
ATV har seneste release (17.3)
Senest rettet af AllanAarestrup 31. jan 2024, 13:04, rettet i alt 1 gang.
#356726
Det er forfærdeligt irriterende. I aftes kunne jeg dårligt få Liverpool-Chelsea startet på Viaplay, fordi den forbandede fjernbetjening ikke fungerede ordentligt.

Vi oplever også ofte, at der kommer beskeder på skærmen om, at fjernbetjeningen er koblet til eller fra, og det kan ske masser af gange under en film.

Det er mig ubegribeligt, at man kan lave så sublimt et produkt, og så ikke sikre, at noget så basalt bare fungerer.
#356938
Rasmus Larsen skrev: 29. jan 2024, 10:51 tvOS 17.4, der kommer til marts, fikser problemet med, at man ikke kan se video/lydkvalitet på film, man vil leje i Apple TV appen, når filmen også er tilgængelig hos en partner.

tvOS 17.4 løser problem i Apple TV app og tilføjer fælles Apple Music playlister


Billede
SharePlay er væk igen i seneste tvOS 17.4 betaer.
#357074
jeg har lagt mærke til at der er stor forskel på surround lyden på Netflix via Apple tv app kontra smart tv app.
Apple tv står til auto lyd, og giver langt mindre surround lyd end smart tv, der er langt mere lyd fra surround side højtalere fra smart tv. Det er kun på Netflix. Apple + prime og Disney, er det samme. Jeg får dolby atmos logo på smart tv delen, men ikke på Apple tv. Jeg har kun et 5.1 setup, og går ud fra at lyden bliver downmikset til 5.1 lyd på smart tv delen.
jeg kan vælge mellem auto, pcm og dolby audio lydformat på mit Panasonic tv i menuen til smart tv delen. Og kan se at lyden via Apple tv, er lpcm.
når jeg vælger pcm på smart tv delen, er lyden den samme som via Apple tv.
er der nogen som har samme oplevelse, og evt en forklaring.
er testet på filmene Unbroken og Topgun Maverik
#357076
Smart TV videresender Netflix' komprimerede bitstream fra 5.1 (og Atmos) lydsporet.

Apple TV 4K udpakker Netflix's komprimerede bitstream fra 5.1 (og Atmos) og udsender det som ukomprimeret PCM.

Hvilken receiver har du? Det er den som dekoder Netflix' bitstream til PCM, før det kan afspilles, og afhængigt af indstillingerne i receiveren, så kan det være, at signalet tilføres diverse lydbehandlinger, ligesom TV-skærme gør med billedet.
#357079
jeg har en yamaha RX A860 receiver, og den er sat op med auto setup via måle mikrofon og så rettet lidt til manuelt, på level og afstand.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 45