Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357453
Rasmus Larsen skrev: 5. mar 2024, 08:34 Vær opmærksom på:
Nogle TV-fjernbetjeninger i dag er begyndt at sende kommandoer over Bluetooth eller RF. Dermed kan man som udgangspunkt ikke lære Apple TV at genkende input-skifter knappen via infrarød. Det gør f.eks. mit LG OLED TV. Det kan dog typisk løses ved at slukke TV'et (nu sender fjernbetjeningen infrarød), så når man når til 3. skridt, hvor Apple TV beder om mute-knap, så slukker man TV'et med TV'ets fjernbetjening, holder TV-fjernbetjeningens input-skifter knap nede i 1-2 sekunder, og tænder TV'et igen. Afslut opsætningen på Apple TV.
Virker ikke for mig. Apple TV 4K slukker omgående når jeg slukker for TV'et (LG) med dets egen fjernbetjening. Jeg har prøvet flere gange, men jeg kan ikke time det på nogen måde så ATVK4 fanger mit tastetryk inden den lukker ned...
#357455
jeg fandt en løsning, ved at lære fjernbetjening under fjernbetjening og enheder.
Dog mærkeligt at Panasonic remote lige pludselig ikke virker efter opdatering, der har ikke været nogen problemer med tidligere opdateringer.
men jeg har i mellemtiden bestilt det nye 128 GB Apple tv som kommer torsdag, så er jeg spændt på om jeg bliver nødt til at lave samme løsning.
#357494
MickDK skrev: 12. mar 2024, 17:16
Rasmus Larsen skrev: 5. mar 2024, 08:34 Vær opmærksom på:
Nogle TV-fjernbetjeninger i dag er begyndt at sende kommandoer over Bluetooth eller RF. Dermed kan man som udgangspunkt ikke lære Apple TV at genkende input-skifter knappen via infrarød. Det gør f.eks. mit LG OLED TV. Det kan dog typisk løses ved at slukke TV'et (nu sender fjernbetjeningen infrarød), så når man når til 3. skridt, hvor Apple TV beder om mute-knap, så slukker man TV'et med TV'ets fjernbetjening, holder TV-fjernbetjeningens input-skifter knap nede i 1-2 sekunder, og tænder TV'et igen. Afslut opsætningen på Apple TV.
Virker ikke for mig. Apple TV 4K slukker omgående når jeg slukker for TV'et (LG) med dets egen fjernbetjening. Jeg har prøvet flere gange, men jeg kan ikke time det på nogen måde så ATVK4 fanger mit tastetryk inden den lukker ned...
Jeg har ikke prøvet på mit nyere LG TV, men det virker på et LG E6 fra 2016. Hvad hvis du holder LGs fjernbetjening helt hen til IR-modtageren på TV'et, så Apple TV ikke fanger IR-kommandoen?
#357495
Opdatering.
Mit nye 128 GB Apple tv er ankommet, og min Panasonic remote virker som den skal .
Ved stadig ikke hvorfor det gamle Apple tv pludselig ikke ville tillade Panasonic remote efter opdatering til 17.4
#357525
Hej Rasmus.
den er fuldt opdateret til nyeste version, og virker med min Panasonic remote.
det gamle 1.Gen 4k Apple tv virker kun med Apple remote, men jeg kan oplære de mest basale knapper under fjernbetjening, troede egentlig kun det var bestemt for universal fjernbetjening.
#357728
jkn789 skrev: 17. mar 2024, 13:20 Hej Rasmus.
den er fuldt opdateret til nyeste version, og virker med min Panasonic remote.
det gamle 1.Gen 4k Apple tv virker kun med Apple remote, men jeg kan oplære de mest basale knapper under fjernbetjening, troede egentlig kun det var bestemt for universal fjernbetjening.
Det er åbenbart et generelt problem ifølge denne artikel: https://appleinsider.com/articles/24/03 ... 174-update
#357998
Ja, det har været der i et par uger. Jeg har været så vant til at ordne det i en browser, at det tog mig noget tid at få featuren brugt på æblefjernsynet ;)
#358130
Apple åbner sin app-butik for emulatorer til retrospil

Der skulle ikke gå lang tid fra, at Apple åbnede for emulator-apps til retrospil, før de første kom. Desværre virker de to første kun til iPhone, iPad og Mac (og Vision Pro). Den ene er en Gameboy Advance-emulator (iGBA), så det giver mening, at den skal vises lodret. Den anden (Emu64 XL) kender jeg ikke lige.

EDIT: iGBA er fjernet igen. Angiveligt fordi det var en uautoriseret kopi af en anden app: https://www.macrumors.com
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45