Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#336260
Jeg bøvler med at få et LG OLED A1 til at tænde fra ATV 4K fjernbetjeningen. Den kan slukke både via den nye "sluk" knap og ved at gå ind og slukke via "gå på vågeblus". Den kan bare ikke tænde igen :(( .
Jeg har ikke det samme problem med en gammel ATV og et Panasonic Plasma fra 2011..
Den nye ATV sidder på væggen bag TV'et, men det burde ikke have noget at sige i min optik - det gamle set-up virker uanset om fjernbetjeningen kan se boksen eller ej.
Er der nogen der ved hvad settings skal være i tv og evt. ATV for at det virker?
#337937
Rasmus Larsen skrev: 18. nov 2021, 12:20 Hvilket kabel endte du med?
Jeg endte med et Audioquest Pearl 48 ultra high speed kabel. :)

Jeg havde så efterfølgende også bøvl med et LG C1 tv med samme ATV 4K box. ::l - C1 ville heller ikke tænde:-(.
Løsningen er at gå ind i LG C1 menuen; alle indstillinger ->generelt->Enheder->HDMI indstillinger og slå simplink (HDMI CEC) on.
Og selvfølgelig sikre sig at "betjen fjernsyn og modtagere" er sat "til" i ATV 4K menuen - "indstillinger ->Fjernbetjeninger og enheder O_O
#344073
min apple remote lagger helt vildt. Har placeret den bag mit tv, men burde den ikke kunne klare signalet alligevel?
Hvis jeg nærmer mig apple tv med remoten så fungerer det fint nok
#344083
Rasmus Larsen skrev: 1. aug 2022, 09:10 Bagsiden på mange TV er skærmet for trådløse signaler, så det kan være en mulig forklaring.
Det er et LG CX jeg har.
Har tidligere brugt TVét remote, men det virker ikke mere af en eller anden grund, så nu er jeg tvunget til at bruge appletv remoten, men det dur ikke optimalt.