Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinaabo
#331835
Hej!

Jeg forsøger forgæves at parre mit ATV med min Magic Remote (65GX). ATV er tilsluttet Marantz Reciever via eARC. Jeg kan kode de første 4 knapper, pilene, men får ikke lov til at kode SELECT-knappen. Den hopper i sort skærm når jeg holder den nede.

Nogen som kan hjælpe?
Senest rettet af martinaabo 10. jun 2021, 12:48, rettet i alt 1 gang.
#331836
Hvorfor skal den parres? Du skal blot bruge HDMI-CEC, hvor du ikke specificerer at det er en Apple TV (for så vil den bruge IR-signal i stedet).
#331843
Jo, det burde virke, men det er altid lidt tricky når der er et mellemled imellem. Detekterer TVet at der sidder noget forbundet eller hvad gør du i universal-betjeningen på TV’et?

Har du aktiveret HDMI-CEC på TVet (det burde det dog være pr default)?
Af martinaabo
#331844
Jeg har registreret min reciever som en enhed, som et surroundsystem. Man kan vælge set-top box, Blue-Ray, home theatre, soundbar eller OTT som kategorier. Jeg kan selvfølgelig prøve en af de andre kategorier.

HDMI-SEC var aktiveret default.
Af Moulder
#332037
Med mit tidligere tv LG C8, havde jeg også mit ATV4 liggende i et lukket skab, men efter jeg har købt et 65 CX kan jeg kun styre ATV via IR (magic Remote styrer den fint), og er nødt til at have den stående synligt fremme..
Kan det fixes ??
#332055
Ja, du skal blot undlade at fortælle TV'et at det er en ATV, så den bruger en generisk HDMI-CEC profil i stedet. Så snart du fortæller den, at det er en ATV, så skifter den til IR.