Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#310949
Jeg har forsøgt mig med alle de råd, jeg umiddelbart kan finde på nettet. Indstille Remote manuelt, slået HDMI-CEC til ...men hver gang, jeg forsøger at skrue op/ned med ATV-Remote, viser LG C9 bare ‘handling ikke tilladt’-ikonet.

I øvrigt slukker TV’et heller ikke automatisk, når ATV slukker. Det gjorde mit Samsung.

Hvad er det, jeg ikke har indstillet rigtigt?

EDIT: jeg kører lyd ud via optisk udgang til min Sonos Playbase. Så fandt ud af, at jeg kan styre lyden, når jeg har indstillet til ‘intern og optisk’, hvilket dog er utilfredsstillende, for de indbyggede højttalere er langt under Sonos standard. Så snart jeg skifter til ren optisk udgang, kan jeg ikke styre lydniveauet på andre måder end direkte via Sonos-app

Hmm..indlægget har så ikke så meget med Apple TV specifikt at gøre. Kan man flytte det til LG-forum?
#310954
Jeg tror, at det kræver HDMI-forbindelse (med CEC) videre til den tilsluttede lydenhed.

Alternativt kan du indstille Apple TV til at sende lyden trådløst ud til Sonos Playbase via AirPlay 2. Dog kan man ikke sætte en AirPlay-enhed til at være permanent lydenhed for Apple TV (i hvert fald ikke endnu), så du vil skulle gøre det hver gang efter standby.
#310957
Moulder skrev: 4. mar 2020, 08:37 Sådan gør jeg det, og slipper dermed for den sindsyge irriterende ATV remote.
Jeg tror desværre du er i mindretal her. Flere nævner altid de vil bruge ATV remote, selvom jeg også har set den og prøvet den, så vil jeg altid foretrække en almindelig remote med lidt greb i.

Min Android boks remote er lidt ATV like, og den er gemt langt væk :)
#310967
Da Playbase udelukkende reagerer på IR-signaler, så handler det i princippet blot om, at få lært både Playbase og ATV-remote samme sæt volumen-kommandoer. Hvis du har en anden IR-remote liggende et sted, så kan du blot lære begge dem - sådan styrer jeg min Playbar, da den har lært tasterne fra min forrige Pioneer-TV i stedet for mit Sony-TV, men det kunne være en hvilken som helst remote du kan få fat på.