Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257539
Jeg kiggede lidt rundt i app store i går aftes. Der ser ikke ud til at være nogle spil, som udnytter musklerne i A10X endnu. Lidt spøjst, at der ikke engang er en lanceringstitel til at vise sagerne frem.

2 spil, som udnytter grafikmusklerne i A10X, er foreløbigt bekræftet:
INSIDE (af danske Playdead)
Sky
Af itsbradley
#257541
Kjøpt Apple TV 4K. Har noen spørsmål vedrørende oppsett.

Har Samsung 78KS9505 - koblet via hdmi inn i Lyngdorff TDAI 2170 forsterker med 4k hdmi 2.0a module. Apple TV er koblet inn i forsterker.

Hvilket oppsett bør jeg velge? 4K SDR 60 eller 50 hz? Dersom jeg bruker 4k HDR dimmes bildet markant. Det blir meget mørk. Hvorfor dette skjer undres?

Videre, hva skal man bruke på krominans? Tilslutt, skal man bruke RGB Høy eller ikke?

Er spent på tilbakemelding fra ekspertene i tråden her :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#257542
HDR grading er meget mørkere end SDR, så billedet er mørkere både i film og i interfacet. Film skudt til HDR-formatet vil dog som udgangspunkt vises nogenlunde korrekt, hvor alle andre typer indhold ikke gør.

Frekvensen afhænger af hvad du ser. Danske streamingtjenester kører ved 50 Hz, Netflix kører typisk ved 24 Hz og ellers vil interface og flere udenlandske tjenester være lavet til 60 Hz. Det er noget rod.
Af itsbradley
#257543
Tusen takk for særdeles god tilbakemelding. Spesielt takk på tilbakemeldingen vedrørende HDR. Da har jeg forstått det aspektet. Vil innhold som er laget for HDR blir "dårligere" kvalitet dersom man bruker SDR? Tenker da på selve bildet, og ikke HDR effekten som blir borte. At man mister HDR er selvsagt, om du forstår hva jeg mener.

Skal forsøke å finne ut hvilken hz som er vanligst i norge. Hva tenker du er det beste kompromisset? Mtp at alt kjører ulikt?

Når det gjelder SDR bildeinnstillinger mtp komrimans 4:2:2 eller 4:2:0, og RGB høy eller lav? eller en funksjon som har YC osv.
Af LarsenPedersen
#257570
Er der nogen, som har nogle informationer om, hvorfor det er så svært at få fat i 64 GB-versionen - Jeg bestilte tidligt hos Elgiganten, og de melder, at de stadig ikke har modtaget dem.

Apple har også ændret status på deres hjemmeside fra "2-3 uger" til "4-5 uger" på 64 GB-versionen.
Af LAS664
#257578
Skifter i manuelt jeres output mellem 4K SDR, HDR og DV på atv når i ser en film? Og hvis ja, er alle film så i 24fps i iTunes?
Ang Chroma ved HDR, så har jeg sat min op fra 4:2:0 til 4:2:2. Betyder det noget?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#257581
Jeg skifter manuelt, men primært fordi jeg er ved at teste boksen. Så jeg laver forskellige krydstjek, inklusiv med frame rates. Film i iTunes er mig bekendt 24fps.

Næsten alle film/serier leveres i 4:2:0, men der er snak om, at Dolby Vision på UHD Blu-ray ligger i 4:2:2. Jeg ved ikke o det samme er tilfældet for iTunes. Man bør sigte mod så få konverteringer som muligt, da det ellers kan give bl.a. banding. Tv'et klarer den afgørende konvertering af chroma før billedet vises.
Brugeravatar
Af bbplayer
#257582
tvkartoffel skrev:Hvorfor er det vigtigt at man sætter boksen til 60Hz DV frem for 60Hz HDR? 60Hz HDR er jo understøttet af både boksen og af TV, så hvorfor vælge DV der kun virker op til 30Hz på nogle TV modeller.
Er det ikke den meta data pakke som sendes til tv, som bare springes over, hvis tv ikke kan modtage DV, så vil tv stadig vise HDR materiale (tror jeg), så derfor må det optimale være en DV indstilling hvis man tilslutter til et DV kompatibelt tv, og afhængig af afspilning vil det så vises i DV når muligt.

trækker lige den påstand, for det DV materiale jeg har hentet på nettet, virker kun på mit LG tv via stream eller usb men ikke på min android box og den afspiller heller ikke i HDR, som alt andet gør, inkl. HLG HDR som kun er HDR fra android boksen.
Af Makaus
#257612
Det ligner på humac's lagerstatus at de får dem hver dag i forskellige butikker, de bliver udsolgt samme dag som de modtager dem.
Af Vaffelkaj
#257617
Gør det det?

Humac Online
Forudbestil
Humac Vesterbrogade
Ikke på lager
Humac Kolding
Ikke på lager
Humac Aalborg
Ikke på lager
Humac Esbjerg
Ikke på lager
Humac Herning
Ikke på lager
Humac Clemens Torv
Ikke på lager
Humac Vejle
På lager i butik
Humac Bruuns Galleri
Ikke på lager
Humac Aalborg Storcenter
Ikke på lager
Humac Rødovre
Ikke på lager
Humac Slagelse
Ikke på lager
Humac Odense
Ikke på lager
Humac Lyngby
Ikke på lager
Humac Fisketorvet
Ikke på lager
Humac Åboulevard
Ikke på lager
Humac Hillerød
Ikke på lager
Humac Gl. Mønt
Ikke på lager
Humac Illum
Ikke på lager
Humac Frederiksberg
Ikke på lager
Humac Magasin
Ikke på lager
Humac Roskilde
Ikke på lager
Humac Kultorvet
Ikke på lager
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 103