Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SamsungPanasonic
#355261
Har et Apple TV, men har desværre brug for en boks med Android TV også, fordi en bestemt app ikke findes på Apple TV. Derfor vil jeg købe en boks med Android TV i disse tilbudsdage.

Hvilken kan anbefales?

Har kigget på lidt forskellige herunder: Thomson THA100+, Nokia Android TV Streaming Box 8000 og STRONG LEAP-S3.
Af JLA_DK
#355263
Den bedste box med Android TV er helt sikker Shield Pro!
Shield (ikke pro) har samme processor, men der er andre små forskelle; til langt det meste kan den sagtens bruges.
Jeg har selv Shield Pro 2019 og nogle Xiaomi Mi-Box enheder, alle fungerer upåklageligt.
Der er stor forskel på prisen, men Shield boxen er også væsentligt hurtigere. Specielt hvis der skal håndteres 4K kan de billigere boxe føles lidt langsomme.

Hvis du har brug for at sende surroundlyd til en surround receiver via HDMI er det en Shield du skal have.
Hvis du skal bruge en kablet forbindelse og ikke WIFI, så husk at undersøge hvilke boxe der har RJ45 stik, det er ikke alle der har det.

Hvilken app drejer det sig om?
Hvis den ikke kræver noget specielt af boxen, kan du formentlig klare dig med en billigere box, f.eks. en Mi-box til ca. 500 kr.
Af SamsungPanasonic
#355271
OrigT-Duck skrev: 20. nov 2023, 09:48 Ingen af de nævnte. Hvis jeg var dig så køber du en shield pro. Den er i sammen liga som Apple tv.
Sådan en har jeg ikke brug for. Jeg skal bruge Android TV-boksen som et supplement til Apple TV pga. én enkelt app, der ikke fås til sidstnævnte - ikke som erstatning for samme.
Af SamsungPanasonic
#355272
JLA_DK skrev: 20. nov 2023, 10:57 Den bedste box med Android TV er helt sikker Shield Pro!
Shield (ikke pro) har samme processor, men der er andre små forskelle; til langt det meste kan den sagtens bruges.
Jeg har selv Shield Pro 2019 og nogle Xiaomi Mi-Box enheder, alle fungerer upåklageligt.
Der er stor forskel på prisen, men Shield boxen er også væsentligt hurtigere. Specielt hvis der skal håndteres 4K kan de billigere boxe føles lidt langsomme.

Hvis du har brug for at sende surroundlyd til en surround receiver via HDMI er det en Shield du skal have.
Hvis du skal bruge en kablet forbindelse og ikke WIFI, så husk at undersøge hvilke boxe der har RJ45 stik, det er ikke alle der har det.

Hvilken app drejer det sig om?
Hvis den ikke kræver noget specielt af boxen, kan du formentlig klare dig med en billigere box, f.eks. en Mi-box til ca. 500 kr.
Tak for den informative kommentar. Den kommer nok kun til at håndtere en app, der hedder Adria Telekom. Der er ingen 4K i den app.
Af LarsCJ
#355283
Den er i App Store, så hvis du har en Apple mobile eller tablet, kan du evt blot bruge AirPlay ´
(eller måske (?) en Android mobil med en AirPlay-app)
Af SamsungPanasonic
#355303
LarsCJ skrev: 20. nov 2023, 19:15 Den er i App Store, så hvis du har en Apple mobile eller tablet, kan du evt blot bruge AirPlay ´
(eller måske (?) en Android mobil med en AirPlay-app)
Jeg har ikke en Apple mobil eller tablet, og jeg foretrækker at bruge TV'ets fjerbetjening til at skifte kanaler med.