Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352281
Hej alle.

Jeg oplever et mærkeligt problem med HBO Max' app til Android TV.

Jeg har abonneret på tjenesten lige siden de kom til Danmark, og har hidtil brugt telefonen til at Chromecaste deres indhold, men for hver opdatering er deres app til Android bare blevet "tungere og tungere". Altså, at den er langsom at navigere rundt i. Det oplever jeg ikke med andre apps som f.eks. DR TV, Nordisk Film+, Stofa Web-TV og Yousee TV.

Derfor prøvede jeg i går, at installere app'en på en Chromecast med Google TV 4K med version 12 af styresystemet. Inden jeg loggede ind i app'en kunne man navigere rundt i app'en, og til min positive overraskelse køre app'en fint hurtigt. Da jeg så fik mig logget ind, skulle jeg vælger hvem af de fem profiler der er oprettet, jeg ville anvende. Jeg valgte min egen, og i det øjeblik jeg gør det, lukker app'en ned! Det var da mærkeligt tænke jeg, så jeg åbnede app'en igen og valgte igen min profil, og i det samme lukker app'en ned igen. Jeg var så inde og slette app-data i indstillinger og loggede derefter ind igen. Lige meget hjalp det. Jeg prøvede med nogle af de andre profiler, og dér lukker app'en også ned igen. Så prøvede jeg med en profil der endnu ikke har steamet noget på tjenesten, og så lukkede app'en ikke ned!

Jeg kunne nu navigere rundt i app'en og også se en film. Den film jeg valget så jeg nogle få minutter af, og så valgte jeg at stoppe filmen. I det jeg stopper filmen lukker app'en nu ned. Jeg prøver så at genstarte app'en og vælger så den profil, hvor det lykkes, at komme ind, men nu lukker app'en igen ned! Hvad pokker sker der?

Jeg har også prøvet, at installeret app'en på en Canal Digital satellitmodtager med indbygget Android TV, version 9. Præcis det samme sker dér. Der lukker app'en også ned.

Er der nogle af jer andre der oplever det samme?
#352316
Hej Rasmus.

Tak for svar. Det er så også lige meget nu, da jeg har opsagt abonnementet, da vi i forvejen ikke bruger tjenesten særligt meget.

Fejlen undrer mig bare meget, da jeg har prøvet at downloade nogle tidligere versioner af app'en (altså apk'er) på apkmirror.com, og derefter sideloade på begge enheder med det samme resultat. Så det er en fejl der ihvertfald har været der de sidste fire-fem måneder.
#352349
Så har jeg fået svar fra HBO's kundeservice, som jeg kontaktede før jeg oprettede indlægget herinde. Det pudsige er, at man slet ikke forholder sig til, at det er den samme fejl på to forskellige enheder... Men jeg er sikker på, at det er et standardsvar jeg har fået "serveret".

Svaret har jeg kopieret ind forneden.

Hej,

Tak for din henvendelse!


Jeg er ked af at høre, at du er stødt ind i nogle tekniske udfordringer med HBO Max appen. Jeg vil anbefale, du gennemgår vores klassiske fejlfindingstrin, også selvom at du har været igennem nogle af dem tidligere.

Jeg vil anbefale, at du følger nedenstående fejlfindingstrin:
- Slet HBO Max appen på din enhed.
- Tjek for mulige software opdateringer på din enhed - opdatér hvis muligt.
- Genstart din router.
- Genstart din enhed ved at hive strømstikket ud, og vent derefter i 5 minutter.
- Geninstaller appen og prøv igen.

Hvis det ikke hjalp, så vil jeg anbefale, at du gendanner din Chromecast til fabriksindstillinger, og prøver igen.

Her er en guide til hvordan man kan gendanne sin Chromecast: https://support.google.com/chromecast/a ... -google-tv


Hvis du har andre spørgsmål, så er du mere end velkommen til at kontakte os!

Jeg ønsker dig en rigtig god dag!

Venlig hilsen,
Robert
HBO Max Kundeservice
Tel. +45 70 89 99 22
[email protected]