Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
#337532
allo skrev: 29. nov 2021, 23:49
lennon skrev: 29. nov 2021, 23:37
Forstår godt forvirringen/frustrationen, - der har været lignende tråde på Recordere.

og ikke nok med det så ikke engang ens udbyder (og andre af slagsen) er i stand til at komme med et konkret svar/en forklaring...
En frontlinje-medarbejder er næppe inde i den slags detaljer og selv om du kunne få spørgsmålet eskaleret til teknisk support kunne det tænkes, at det filtrerede svar tilbage alligevel ville blive noget i retning af at de kun understøttede bokse fra de største producenter - hvilket på sin vis heller ikke ville være forkert.

Hvorfor købte du overhovedet boksen og hvordan stødte du på den?

Jeg kan se af viewtopic.php?t=50493 at du har haft boksen i over et år, så det kan også undre mig en smule, at du bringer diskussionen på bane nu. Du må da for længst have gjort dig mange erfaringer med boksen, inklusive dens begrænsninger(?)

Jeg ved heller ikke, hvor du har fra, at boksen skulle være "fuldt certificeret". På https://www.amazon.de/-/en/Orbsmart-S85 ... B08BLDHS1S ser jeg "The Orbsmart S85 is a TV box with a full-fledged Android operating system", men det er ikke det samme.

Selv hvis der var tale om Android TV i stedet for Android er det ikke sikkert, at boksen ville være på listen over accepterede bokse. Ikke nødvendigvis en blokering af tekniske årsager, men blot at der er grænser for, hvor mange små bokse udbyderne har tid til at validere. Se f.eks. https://androidpcreview.com/netflix-hd-android-tv-box/, hvis vi bruger Netflix som et eksempel.

Så hvis vi ser bort fra, at din boks er rooted og kører det "forkerte" operativsystem så er der stadig en forhindring, hvis der rent faktisk er tale om, at udbyderen skal godkende hver enkelt boks i modsætning til blot operativsystemet i al almindelighed. Det giver sådan set god mening, da udbyderen har brug for at sikre sig, at en boks kan levere en vis minimums-oplevelse. Så kan du argumentere så meget du vil, at din boks har den hardware, der skal til, men det er ligegyldigt hvis den ikke har en tilstrækkelig stor udbredelse til at udbyderen vil beskæftige sig med den.
Brugeravatar
Af bbplayer
#337533
Der ligger nok en anden forklaring till grund her.
Jeg så på link og der er intet tegn på at de nævner support for f.eks Netflix, og årsagen finder du i DRM, når den ikke har DRM support og er godkendt med denne chipset funktion og certificeret licens, så får du ikke adgang til afspilning, OGSÅ selvom app åbnes, så kan film ikke dekodes, da DRM nøgle ikke virker.
(Netflix kan stadig virke, dog kun HD opløsning!)

Så derfor vil en ROOT som de kan checke på, og en DRM licens som ikke virker gøre en boks ubrugelig til streaming, så lad være med at købe billige kopi bokse, når de ikke bruger penge på licenser, så finder du en grund til den er billig og crap!

Det problem har eksisteret i mange år, og DRM er ikke ukendt, håber du også ved hvad det er fra f.eks musik/mp3 i ældre tid.

PS: AndroidTV løser intet, hvis chipset ikke er godkendt til brug med DRM, så ingen hjælp der, udover app også skal være kompatible.
Af allo
#337538
Globulus skrev:En frontlinje-medarbejder er næppe inde i den slags detaljer og selv om du kunne få spørgsmålet eskaleret til teknisk support kunne det tænkes, at det filtrerede svar tilbage alligevel ville blive noget i retning af at de kun understøttede bokse fra de største producenter - hvilket på sin vis heller ikke ville være forkert.

Hvorfor købte du overhovedet boksen og hvordan stødte du på den?

Jeg kan se af viewtopic.php?t=50493 at du har haft boksen i over et år, så det kan også undre mig en smule, at du bringer diskussionen på bane nu. Du må da for længst have gjort dig mange erfaringer med boksen, inklusive dens begrænsninger(?)

Jeg ved heller ikke, hvor du har fra, at boksen skulle være "fuldt certificeret". På https://www.amazon.de/-/en/Orbsmart-S85 ... B08BLDHS1S ser jeg "The Orbsmart S85 is a TV box with a full-fledged Android operating system", men det er ikke det samme.

Selv hvis der var tale om Android TV i stedet for Android er det ikke sikkert, at boksen ville være på listen over accepterede bokse. Ikke nødvendigvis en blokering af tekniske årsager, men blot at der er grænser for, hvor mange små bokse udbyderne har tid til at validere. Se f.eks. https://androidpcreview.com/netflix-hd-android-tv-box/, hvis vi bruger Netflix som et eksempel.

Så hvis vi ser bort fra, at din boks er rooted og kører det "forkerte" operativsystem så er der stadig en forhindring, hvis der rent faktisk er tale om, at udbyderen skal godkende hver enkelt boks i modsætning til blot operativsystemet i al almindelighed. Det giver sådan set god mening, da udbyderen har brug for at sikre sig, at en boks kan levere en vis minimums-oplevelse. Så kan du argumentere så meget du vil, at din boks har den hardware, der skal til, men det er ligegyldigt hvis den ikke har en tilstrækkelig stor udbredelse til at udbyderen vil beskæftige sig med den.
de havde god tid til at undersøge sagen og komme med en kyndig forklaring - jeg stillede dem et konkret spørgsmål, forklarede (detaljeret) problematikken og har bedt dem om et svar (de kom dog kun med et par tomme svar som jeg på ingen måde kunne/kan bruge til noget)

jeg har købt den på baggrund af dens specs, pris (købte den brugt, løb ind i den ved et tilfælde, dog på ingen måde et impulskøb), stabilitet og det vigtigste: behov (den kunne alt det som jeg havde brug for og ingen hiccups)

den blev brugt til at afspille div. ting (ingen streaming) og nørderi Kodi)

'full-fledged' dækker fuld version fully qualified
Af allo
#337539
bbplayer skrev: 30. nov 2021, 07:43 Der ligger nok en anden forklaring till grund her.
Jeg så på link og der er intet tegn på at de nævner support for f.eks Netflix, og årsagen finder du i DRM, når den ikke har DRM support og er godkendt med denne chipset funktion og certificeret licens, så får du ikke adgang til afspilning, OGSÅ selvom app åbnes, så kan film ikke dekodes, da DRM nøgle ikke virker.
(Netflix kan stadig virke, dog kun HD opløsning!)

Så derfor vil en ROOT som de kan checke på, og en DRM licens som ikke virker gøre en boks ubrugelig til streaming, så lad være med at købe billige kopi bokse, når de ikke bruger penge på licenser, så finder du en grund til den er billig og crap!

Det problem har eksisteret i mange år, og DRM er ikke ukendt, håber du også ved hvad det er fra f.eks musik/mp3 i ældre tid.

PS: AndroidTV løser intet, hvis chipset ikke er godkendt til brug med DRM, så ingen hjælp der, udover app også skal være kompatible.
af hvad jeg kan læse mig frem til (div. anmeldelser) så fungerer Netflix som den skal på den (ikke noget som jeg selv har brug for men folk siger at den virker; nogle nævner at den kun kører HD men jeg er lidt 'bange' for at mange forventer urealistisk at alt indhold er i 4K og en form for 'standard', men ellers så fungerer Netflix på den og derfor tænkte jeg ikke på DRM)

Level 1 ligesom Xiaomi...
Vedhæftede filer
IMG_20211130_090842.jpg
IMG_20211130_090842.jpg (1.47 MiB) Vist 3760 gange
IMG_20211130_090849.jpg
IMG_20211130_090849.jpg (7.24 MiB) Vist 3760 gange
IMG_20211130_090907.jpg
IMG_20211130_090907.jpg (1.66 MiB) Vist 3760 gange
Brugeravatar
Af bbplayer
#337555
Tror du selv på en boks skal være i "userdebug" tilstand :)

Den boks er lige så god som dem du køber på aliexpress, ikke bedre, ikke dårligere bare en af mange, og nogle OEM med et fancy navn, stadig uden DRM licens keys.

Netflix er begrænset til HD på grund manglende DRM, ikke fordi dit abo er begrænset til HD, eller serien er det :)

edit: Jeg kunne også få en boks til at skrive L1 men når Netflix checkede, var det så ikke sådan :)
Af Basto
#337556
Nu er jeg Android mand i forvejen og har android telefon og Sony Xh9590 i stuen 8-)
Men var ved at køre træt i div android tv box bras fra Kina (Børneværelse) Så i weekenden fin jeg hentet den nye Google tv chromecast til 499 kr. Og jeg kan sige wauv den har alle Apps (Hvad jeg kan komme i tanke om) og fjernbetjening, virker i hele brugerfladen. Den er hurtig og kører virkelig godt <B Aldrig mere No name android bokse i mit hjem. Og 499 kr for sådan en lille kraft karl. Anbefaling her fra

Mvh Michael
Af allo
#337557
bbplayer skrev:Tror du selv på en boks skal være i "userdebug" tilstand :)

Den boks er lige så god som dem du køber på aliexpress, ikke bedre, ikke dårligere bare en af mange, og nogle OEM med et fancy navn, stadig uden DRM licens keys.

Netflix er begrænset til HD på grund manglende DRM, ikke fordi dit abo er begrænset til HD, eller serien er det :)

edit: Jeg kunne også få en boks til at skrive L1 men når Netflix checkede, var det så ikke sådan :)
det har så forklaret årsagen

jeg bruger/brugte som sagt aldrig streaming tjenester så den mulighed (for at dobbelt tjekke), den havde jeg ikke
Af lennon
#337558
Basto_ Var der så alligevel ikke noget med, at det kun var CC Ultraen der åbnede for fuld 4K kvalitet på Viasat app under sommerens fodbold EM . . ?
Senest rettet af lennon 30. nov 2021, 14:34, rettet i alt 1 gang.
Af allo
#337563
Basto skrev: 30. nov 2021, 13:28 Nu er jeg Android mand i forvejen og har android telefon og Sony Xh9590 i stuen 8-)
Men var ved at køre træt i div android tv box bras fra Kina (Børneværelse) Så i weekenden fin jeg hentet den nye Google tv chromecast til 499 kr. Og jeg kan sige wauv den har alle Apps (Hvad jeg kan komme i tanke om) og fjernbetjening, virker i hele brugerfladen. Den er hurtig og kører virkelig godt <B Aldrig mere No name android bokse i mit hjem. Og 499 kr for sådan en lille kraft karl. Anbefaling her fra

Mvh Michael
det er (NÆSTEN :-) ) et PERFEKT forslag :-) da det som jeg nu skal finde skal blot kunne trække Yousee's samt HBO MAX's app, den skal have en fjernbetjening (ingen styring via mobile-apps, tak :-) ) og den skal (HELST!) have Gigabit-LAN (100 kan - i værste fald - også do the trick men jeg foretrækker nu Gigabit-LAN...wi-fi fungerer helt som den skal hjemme hos os men...kabel er kabel og det er også hvad alt andet er connected med)

valget står mellem (desværre ingen Gigabit-LAN...):
(Widevine + 5års Android update...hvis man skal tro på det :-) )
https://www.amazon.de/Android-Original- ... NrPXRydWU=


Xiaomi Mi

og nu også Google Tv Chromecast (via wi-fi) som pt. ligger øverst på listen

det ser ud til at man ikke kan slår HDR fra på hverken Strong Leap-S1 eller på Nokia Box 8000 (ellers mit 1.valg) - og den mulighed, den skal være tilgængelig

jeg beholder min S85 til alt andet - den er lynhurtig og kører 100% som den skal