Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af TimHelmbo
#358011
Hej folkens

Har lige skiftet kæresten gamle tv ud (Samsung HU7505) først med at Samsung 65Q75C. Og blev slemt skuffet. Kommer fra et QN95A, og her syntes jeg at billedet var langt bedre. Så skiftede det ud til et Samsung 65S90C qd-oled, og dette var meget bedre.

Men lyden i tv’et er rædselsfuldt. I går satte jeg The Last Of Us på, og blev nødt til at skrue lyden op på 90 ud af 100 for at få nogenlunde lyd, det er tilkoblet nyeste og største generation af Apple 4k tv. Og dette skal jeg have ændret.

Så jeg ville spørge jer. hvilken Sound bar +/- subwoofer, uden baghøjtaler skal jeg anskaffe mig, for at få den bedste lyd?

Jeg vil ikke sætte noget budget på lige nu, da jeg vil høre om jeres meninger til hvad der er bedst. Vil ikke ende med ’’buyers remorse’’ som jeg gjorde med 65Q75C.
Af sd2100
#358016
Hvis du på forhånd med 100% sikkerhed ved, at du ALDRIG skal have baghøjttalere, så vil en soundbar fra Sennheiser vel være oplagt. Den kan senere opgraderes med x-antal subwoofere. Køb hvad budgettet tillader.
Af KBW
#358024
Jeg har 2 fra Canton, de lyder utroligt fedt og fruen syntes de er pæne.

Dengang jeg undersøgte diverse test var de gennemgående vindere. Fås også med subwoofere og flere højtalere, men som stand-alone er der masser af bas.
Af kimklarup
#358026
Jeg har købet en canton dm75 til min far på ebay til 1000kr super lyd, dog fylder den lidt og kan ikke vægophænges.

Jeg vil klart hellere anbefale et par stereo højtalere samt en reciever, dette kan købes brugt for ganske få penge.
Af KBW
#358039
kimklarup skrev: 9. apr 2024, 16:10 Jeg har købet en canton dm75 til min far på ebay til 1000kr super lyd, dog fylder den lidt og kan ikke vægophænges.

Jeg vil klart hellere anbefale et par stereo højtalere samt en reciever, dette kan købes brugt for ganske få penge.
En subwoofer er nødvendig for at gengive de meget lavfrekvense lyde der bliver brugt i film IMO. Canton har indbygget subwoofer.
Senest rettet af KBW 10. apr 2024, 12:16, rettet i alt 1 gang.