Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#357912
Hej
For et par dage siden kom der nyt software til mit TV LG 65CS som jeg købte sidste år.
Men efter den opdatering laver mit Anlæg (Denon 1911) kun støj ved tale eller musik.
Det virker fint med lyd direkte på TV.
:(( Men ikke når jeg kører til anlæg via ARC.

Jeg har prøvet at reset'et anlægget men uden held.

Er der andre med samme problemstilling eller evt. En løsning.

Hilsen
Jan
#357919
Er det opdatering af WebOS fra ver. 22 til 23?

Jeg får selv en pop-op besked om at den er klar til mit C2. Men tør ikke før jeg har læst noget mere om den. Jeg bruger nemlig også en receiver til lyden.

Har forsøgt at finde noget på avsforum.com, men der er ikke noget entydigt for eller imod.
#357922
Jeg har et lg g2 77 med tilkoblet Pioneer sc-lx75 koblet til hdmi arc

Både med web os 22 og 23 kan lyden nogen gange forsvinde, specielt hvis jeg hopper fra en app eks Disney + Viaplay osv og til satellit

hvis jeg slukker og tænder kører alt igen, eller jeg slår lyd til TV højtalere og tilbage til arc, så virker det også igen
#357923
20240403_191141.jpg
20240403_191141.jpg (2.17 MiB) Vist 995 gange
Hej jeg har haft et lignende problem og fik med input fra en god ven arbejdet mig frem til følgende løsning.
Det er HDMI CEC protokollen i forstærkeren der er problemet.
Det er lidt tricky at løse men med Denon forstærkere skal du ind i setup og dernæst under video/HDMI setup slå alt fra der har med tovejs kommunikation at gøre (Se vedhæftet billede) med undtagelse af den rubrik der hedder ARC. Du skal dog bevare HDMI CEC funktionen slået til i fjernsynet. Den eneste lille hage der er at forstærkeren ikke af sig selv skifter over på TV AUDIO dette skal gøres manuelt.

MVH Provinsen
Senest rettet af Provinsen 4. apr 2024, 18:18, rettet i alt 1 gang.