Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#356255
Har haft flere problemer med at mit tv ikke kan finde soundbaren over hdmi og tænde for den den, men når jeg tager Apple tv fra så virker det som det skal og har prøvet med flere forskellige kabler, troede egentlig det var kommunikation mellem tv og soundbar den var gal med men ser ud til det er Apple tv der ødelægger det.
Andre der har oplevet noget lign.
#356428
Det er et problem, som jeg har hørt om før, med soundbar tilsluttet Sony og andre TV-producenter. Jeg tror, at du vil opleve det samme med en anden afspiller (f.eks. Chromecast), da det er min opfattelse, at det skyldes HDMI CEC systemet, der bliver forvirret over et eller andet, når der er flere enheder i kæden.

Jeg ved at Sony har forsøgt at rette problemet vha. firmwareopdatering. Hvilken Sony TV-model har du og har du tjekket om der eventuelt skulle ligge noget nyere firmware på Sonys supportside? (det er ikke altid at nyeste firmware findes med TV'ets indbyggede opdateringsfunktion).
#356452
Det er et Sony xr 77 a80J, ja det er den sidste nye opdatering der er på tv, det har været galt på de sidste 3 firmware opdateringer, de første 5 måneder jeg havde tv var der ingen problemer, men så kom der en opdatering til tv også har der ikke virket siden